عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهندسان خود را ملزم به اجرا و رعايت مقررات ملي ساختمان بدانند

سرپرست راه و شهرسازي گلستان:

مهندسان خود را ملزم به اجرا و رعايت مقررات ملي ساختمان بدانند

مهندسان خود را ملزم به اجرا و رعايت مقررات ملي ساختمان بدانند

سرپرست راه وشهرسازي گلستان گفت همانگونه كه هر حرفه وشغلي الفبايي دارد وشرط موفقيت درآن آشنايي باآن و عمل به آن مي باشد الفباي حرفه مهندسي مقررات ملي ساختمان است و مهندس موفق مهندسي است كه ضمن شناخت اين مقررات و ضوابط ،خود را ملزم به اجرا و رعايت آن بداند و در انجام تكاليف خود مسئولانه رفتاروامانتدار كار باشد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان :مهندس "حسين محبوبي " سرپرست اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان كه در مراسم اتيان سوگند مهندسين جديدالورود سازمان نظام مهندسي استان گلستان سخن مي گفت افزود : مهندسان علاوه بر پویایی ، توانمندی و دقت در اجرا ، موظفند در انجام فعالیت ها ی حرفه ای ، متعهد و مسئولیت پذیر باشند.و مهندسان که بعنوان سرمایه های معنوی، تخصصی و حرفه ای استان و کشور به شمار مي آيند ،انتظار می رود در تمام دوره خدمت حرفه ای خود  به مفاد سوگندی که امروز یاد می کنید پایبند باشیدوضمن ارتباط مستمر با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  بعنوان تکیه گاهی محکم و مطمئن با  احساس مسئولیت در کلیه  امور حرفه ی مهندسی ، به عنوان مشاوری دلسوز و امین برای مالکین باشید تا هم در هزینه های صرفه جویی شود و هم از تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

سرپرست راه وشهرسازي استان گلستان در اين مراسم ادامه داد:موضوع مهم ديگردر اين راستارعایت اخلاق حرفه ایست.اخلاق حرفه ای، در درجه نخست یک دانش و معرفت است و رضایت از عملکرد ما  مهندسان در سطح جامعه، به میزان پایبندی ما به مولفه های رفتار اخلاقی، معنوی و تربیتی و استانداردهای قانونی، صداقت ، انصاف ، سطح علمی، آگاهی تجربی، دانش فنی و مهارت های ما مرتبط است .شما مهندسان می توانید با قدرت تفکر، خلاقیت و نوآوری خود  در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، طرح ها و پروژه ها را به فرجام برسانند و این همان تجلی اخلاق حرفه ای مهندسی است .

محبوبي افزود :پر واضح است یک مهندس با کنار هم قراردادن خطوط زندگی در قالبی تحت عنوان نقشه ، محاسبه و طراحی سازه ای و تأسیساتی ، زمینه ایجاد سرپناه و مسکنی را برای کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده فراهم می کند. پس یک نقشه ،مجموعه ای ازخطوط  بی روح نیست بلکه هریک از این  خطوط که امروز بر صفحه کاغذ نقش می بندد در مرحله بهره برداری از ساختمان می تواند بر آسایش و آرامش و زندگی افراد تأثیر گذار باشد . این نگاه ما را ملزم می کند به مقوله طراحی نگاهی ویژه و عمیق داشته باشیم.به عبارتی دیگر تأثیرگذاری معماری بر شیوه زندگی انسان و همچنین نقش فرهنگ و زندگی بر معماری، یک فرآیند غیرقابل انکار و دائمی است و باید این امر متقابل به بهترین شکل ممکن مدیریت شود و در مرحله بعد یعنی نظارت باید با رعایت اصل مسئولیت و امانت به این هدف به بهترین شکل جامه ی عمل بپوشانیم.

دراين مراسم مهندس احمد تجري رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان و مهندس حسين رضوي رئيس شوراي انتظامي نظام مهندسي ساختمان به ايراد سخنراني پرداختند. در خاتمه مهندسان جديدالورود به سازمان نظام مهندسي استان گلستان سوگند حرفه اي خود را ادا نمودند.

مهندسان خود را ملزم به اجرا و رعايت مقررات ملي ساختمان بدانند


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .