عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عدم توجه به آموزش کارگر و نظارت کارفرما، دو عامل افزایش دهنده حوادث در بخش ساختمان

رییس بازرسی کار استان گلستان عنوان کرد:

عدم توجه به آموزش کارگر و نظارت کارفرما، دو عامل افزایش دهنده حوادث در بخش ساختمان

رییس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: بی توجهی به آموزش کارگران و نبود نظارت کافی از سوی کارفرمایان از جمله عوامل مهم در افزایش حوادث در بخش ساختمان است.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی علی آبادکتول، علی اخوان مهدوی در جلسه کارگروه ایمنی ساختمان در علی آباد گفت: بخش ساختمان یکی از بخش های مهم اقتصادی است که نقش برجسته ای در سهم اشتغال دارد، ولی عدم رعایت موازین و مقررات ایمنی در این صنعت به عنوان تهدیدی جدی برای سرمایه های انسانی و منابع مادی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: عدم آشنایی کارفرمایان و فعالان بخش ساختمان به قوانین و آیین نامه ها، پراکندگی و تعدد کارگاههای ساختمانی و بی ثباتی کارگران ساختمانی از نظر حضور در کارگاه به صورت مستمر( روزمزد و موقت) از عوامل مستعد کننده بروز حوادث در ساختمان است.

اخوان ادامه داد: عدم آموزش و تخصص کافی کارفرمایان و پیمانکاران دخیل در حوزه ساخت و ساز، گودبرداری غیر اصولی و استفاده از مصالح غیر استاندارد از دیگر عوامل موثر در افزایش حوادث است.

رییس بازرسی کار استان گلستان سیاست های مرتفع سازی را عاملی در جهت افزایش حوادث ساختمانی عنوان و تصریح کرد: علاوه بر این، سهل انگاری و عدم رعایت ضوابط توسط نیروی کار و نیز ضعف نظارت کارفرما و عدم ارائه آموزش های لازم از جمله عوامل بروز حادثه هستند.

وی تاکید کرد: در راستای وظایفی که بر عهده داریم و صیانت از نیروی کار، به دنبال پیشگیری از وقوع حوادث و استفاده از ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهدافمان هستیم و در این زمینه باید اقداماتی همچون انعقاد تفاهم نامه و برگزاری دوره های آموزشی و ارائه نکات آموزشی از طریق جراید و رسانه ها در دستور کار قرار گیرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 644
  • کد خبر : 40898