عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح «کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه» در دی ماه سال جاری


اجرای طرح «کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه» در دی ماه سال جاری

اجرای طرح «کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه» در دی ماه سال جاری

 کارزار رسانه ای پیشگیری ازمصرف شیشه نوعی بسیج اطلاع رسانی عمومی است که بر پایه پژوهش های انجام شده و با عنایت به تغییر الگوی مصرف مواد اعتیاد آور از سنتی به صنعتی و از مواد مخدر به مواد روانگردان در دفتر پشیگیری از اعتیاد بهزیستی کشور طراحی و بعد از شهر تهران و استان مازندران ، در استان گلستان همزمان با پنج استان  یزد ، چهارمحال بختیاری ، خراسان شمالی ، مرکزی و قم اجرا می گردد که طی آن پیام های پیشگیرانه در راستای پیشگیری از مصرف شیشه انتقال داده می شود.

این طرح از 13 لغایت 19 دی ماه سال جاری با همکاری کلیه دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و در کلیه شهرستان های استان گلستان و پنج استان دیگر اجرا می شود که محور های الویت دار طرح – اصلاح باور های درست و نادرست در خصوص مصرف شیشه - آشنایی عموم مردم در مورد پیامدها و عوارض مصرف شیشه  و توجه به بعد خطر پذیری افراد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان می باشد . 

پیام های پیشگیرانه که طی ارزیابی های اولیه استان استخراج شده است از طریق صدا و سیما، پوستر، بروشور، بنر و پیامک و ... و در قالب پایگاه های ثابت و سیار که در سراسر استان دایر شده، انتقال داده خواهد شد.

سازمان بهزیستی به منظور مبارزه با مواد اعتیادآور اعم از صنعتی و سنتی، خط ملی اعتیاد به شماره 09628 را به عنوان خط راهنمایی و مشاوره در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد راه اندازی کرده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده خط ملی اعتیاد، تعداد تماس گیرندگان با این خط در مورد مصرف شیشه افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق آمارهای رسمی، بیش از یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور وجود دارد که با محاسبه تعداد افراد خانوارهای معتادان، قریب 6 میلیون نفر از افراد جامعه به صورت مستقیم با این آسیب اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 1951
  • کد خبر : 4139