عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تور پژوهشی توسط کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش؛

تور پژوهشی توسط کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

تور پژوهشی توسط کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

در راستای برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و به منظور آشنایی دانشجویان علاقمند با توانمندیها ی شرکت آب منطقه ای گلستان در اجرای طرحهای عمرانی، کمیته تحقیقات این شرکت اقدام به برگزاری تور پژوهشی با موضوع بازدید از سد وشمگیر نمود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این تور پژوهشی جمع زیادی از دانشجویان فعال  حضور داشتند و از نزدیک با بخش های مختلف سد وشمگیر آشنا شدند.
مهندس افشار مدیر سد وشمگیر در این بازدید به دانشجویان گفت: سد وشمگیر از قدیمی ترین سدهای استان گلستان است که درفاصله‪ ۶۲‬كيلومتري شمال شرق گرگان بر روي رودخانه گرگانرود واقع شده است.
وی خاطرنشان کرد: بهره برداري از اين سد با طراحي عمر مفيد 30سال در  سال1349و با هدف توسعه و بهبود اراضي حاشيه گرگانرود و پايين دست، كنترل و مهار سيلاب منطقه، زهكشي اراضي منطقه جهت بهبود كشت آغاز گرديد و تاکنون هزاران هکتار از اراضی این منطقه را در این سال‌ها سیرآب کرده است.
مهندس افشار  افزود:  سد وشمگیر در طول سالیان بهره برداری به دلیل انباشت رسوبات در مخازن اصلی و فرعی از حجم مفید آن و کارایی کنونی آن تقلیل یافته است.
وي خاطرنشان كرد: از اینرو شرکت آب منطقه ای گلستان با ارائه طرحی با عنوان علاج بخشی سد وشمگیر، طرح مطالعاتی انجام شده و اقدامات اجرایی لازم برای نجات این سد و بالا بردن ظرفیت مخازن آن در حال انجام است.
 مدیر سد وشمگیر ادامه داد: سد وشمگير پس از اجراي مراحل طرح علاج بخشي ديگر سوداي بازنشستگي نخواهد كرد و همچنان ميزبان خوبي براي نزولات جوي و آبهاي سطحي خواهد بود.
گفتنی است در ادامه دانشجویان از بخش های مختلف سد شامل دریچه، سرریز، ایستگاه پمپاژ و.. بازدید کردند.
شایان ذکر است دکتر عبدالحسینی، عضو هیات علمی دانشکده آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این بازید دانشجویان را همراهی می کرد.

تور پژوهشی توسط کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .