عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره وری تولید و کشت توتون را با آموزش در استان گلستان بالا ببریم


بهره وری تولید و کشت توتون را با آموزش در استان گلستان بالا ببریم

بهره وری تولید و کشت توتون را با آموزش در استان گلستان بالا ببریم

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان گفت: لازم است با آموزش مناسب، بهره وری تولید و کشت توتون را در استان گلستان بالا ببریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان در جلسه بررسی راهکارهای توسعه کشت، فرآوری و صادرات توتون که با حضور نمایندگان مرکز برنامه ریزی و نظارت بردخانیات کشور در محل سالن جلسات سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان برگزار گردید گفت: باید توتونی کشت کنیم که کیفیت داشته باشد تا هم درآمد کشاورز را بالا ببرد هم در صادرات با تولید توتون خوب نقش داشته باشیم.

قوانلو گفت:با هدف افزایش بهره وری کشت توتون ، شرکتهای جی تی آی پارس و بی تی آی پارس آموزش های لازم را به توتون کاران می دهند.

وی گفت :ما از دخانیات انتظار داریم وضعیت کشت وقرارداد را مشخص کند و قراردادهای سال بعد را کاهش ندهد.

قوانلو افزود:در دوره گذار هستیم واز انحصار توتون به سمت آزاد سازی مشکلاتی وجود دارد که مربوط به طلب توتون کاران است واین شرایط کار را سخت خواهد کرد وتعامل شرکت های خصوصی با کشاورزان باعث خواهد شد که کشاورزان نسبت به کشت توتون دلگرمی داشته باشند.

وی در این جلسه گفت: اگر تصمیمی گرفته می شود اعتبارات ومجوزهای لازم گرفته خواهد شد وسازمان مرکزی تعاون روستایی را دخیل می کنیم تا نسبت به خرید توتون از کشاورزان اقدام نماید که البته این جزء وظایف تعاون روستایی است.

قوانلو گفت:برای رفع مشکلات این بخش جلسه ای با استاندارگلستان ترتیب خواهیم دادومصوبه اقتصاد مقاومتی را نیز خواهیم گرفت.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان گفت:در حوزه سازمان جهاد کشاورزی مشکلات حل شده اما با توجه به اینکه مطالبات کشاورزان در این سالها پرداخت نشده سطح زیر کشت پایین خواهد آمد اما با افزایش بهره وری کمک خواهد کرد که این کاهش جبران گردد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 719
  • کد خبر : 41686