عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرمانی: معرفی استاندارد نیازمند مهر و همیاری رسانه های جمعی است


فرمانی: معرفی استاندارد نیازمند مهر و همیاری رسانه های جمعی است

فرمانی: معرفی استاندارد نیازمند مهر و همیاری رسانه های جمعی است

مدیرکل استاندارد گلستان در دیدار با مدیر خبرگزاری مهر در استان گلستان گفت: معرفی استاندارد نیازمند مهر و همیاری رسانه های جمعی است.

محمود فرمانی با اشاره اجمالی به وظایف و فعالیت های اداره کل استاندارد گلستان گفت: افقی که ما برای خود ترسیم کرده ایم، تبدیل استاندارد از یک الزام حکومتی به یک مطالبه مردمی است.
دبیر شورای استاندارد گلستان با یادآوری این نکته که امروز مردم با خرید یک کالا خصوصاً فراورده های خوراکی به تاریخ تولید و انقضای روی آن دقت می کنند؛ گفت: ما به دنبال وضعیتی هستیم که در آن مردم به دنبال کالای استاندارد بروند و تفاوت یک نشان استاندارد با اصالت را با علامتی که جعلی است بدانند.
فرمانی با اشاره به کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد درج شده روی فراورده های مشمول استاندارد اجباری گفت: مردم می توانند با پیامک کردن این کد 10 رقمی به سامانه 10001517 از اصالت داشتن آن نشان استاندارد اطمینان حاصل کنند.
فرمانی افزود: ادارات کل استاندارد استان ها علاوه بر نمونه برداری و نظارت بر خطوط تولید، برای ایفای کامل وظیفه محوله، بازار را نیز مورد نظارت قرار می دهند و این به این علت است که ما معمولا در بازار با کالاهایی مواجه می شویم که بطور زیرپله ای و بدون داشتن مجوزهای لازم تولید و به بازار عرضه شده است و کنترل ورود این کالاها به بازار، تنها با نظارت مستمر بر مراکز عرضه و همراهی خود شهروندان با مجموعه استاندارد امکانپذیر است.
وی در خصوص نظارت استاندارد بر آسانسورها گفت: نظارت بر آسانسورها نیز از جمله مواردی است که تا به صورت یک مطالبه عمومی از سوی مردم خواسته نشود، امکان نظارت کامل ما وجود ندارد زیرا بازرسان ما برای ورود به مجتمع های مسکونی و خصوصی مردم با محدودیت مواجهند.
فرمانی اظهار داشت: با حساس شدن مردم به ایمنی آسانسور و درخواست از استاندارد برای بازرسی سالانه آن و نیز عقد قرارداد با یک شرکت بازرسی مورد تایید استاندارد، شهروندان می توانند به میزان زیادی از بروز حوادث ناشی از آسانسورهای غیر استاندارد جلوگیری کنند.
وی در پایان راه های تماس با اداره کل استاندارد گلستان را سامانه رسیدگی به شکایات 1517 و شماره پیامک 30001517 و نیز پایگاه خبری و ارتباطی اداره کل به نشانی www.gorgan.isiri.gov.ir اعلام کرد و گفت: بر روی سایت اداره کل نیز امکان طرح شکایات، پیشنهادات و نظرات ارباب رجوعان محترم استاندارد گلستان پیش بینی و تعریف شده است و شهروندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل موارد مورد نظر خود را به ما اعلام نمایند.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .