عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل آماده سازی زیرساختهای گردشگری تنگه چهل چای آغاز شد

با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریالی،

عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل آماده سازی زیرساختهای گردشگری تنگه چهل چای آغاز شد

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل روشنایی و زیر ساخت های گردشگری تنگه چهل چای مینودشت با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ابراهیم کریمی امروز دوشنبه 14اسفند 96 با اعلام این خبر افزود:  عملیات اجرایی تکمیل روشنایی و زیر ساخت های گردشگری تنگه چهل چای مینودشت  با اعتباریک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی  بعنوان کارفرما و  یزدی معاون شهرداری مینودشت بعنوان دستگاه بهره بردار  و حسینی مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان مینودشت  در محور گردشگری چهل چای  آغاز شد.

کریمی افزود : در سال های گذشته این اداره کل با اعتبار 3 میلیارد و 700 میلیون ریال اقدام به اجرای روشنایی مسیر  به طول 2 کیلومتر، احداث مخزن 100 متر مکعبی جهت انتقال آبشرب و انشعاب آب در محوطه ،اجرای سکوی استراحت  ، روشنایی محور چهل چای به طول 1500متر   و همچنین  احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در منطقه آق چشمه مینودشت کرده است .

وی در ادامه به عملیات اجرایی پیش بینی شده در این فاز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی پیش بینی شده این فاز شامل ترمیم روشنایی محور گردشگری چهل چای بطول 5 کیلومتر و تکمیل روشنایی فشار ضعیف محور انتهایی به آق چشمه بطول 800 متر می باشد .

شایان ذکر است یکی از زیباترین تفرجگاه های شهرستان مینودشت استان گلستان جنگل تنگه چهل چای است.جنگل تنگه چهل چای یکی از مناظر و جاذبه های طبیعی درحاشیه شهر مینودشت است و مکان بسیار مناسب برای بهره برداری مسافران نوروزی از این طبیعت است.
تنگه چهل چای که به بهشت نیز معروف است در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار گرفته، نزدیکترین روستا به این منطقه روستای کلوکند است.

 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .