عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 22 هزار هکتار اراضی شیبدار استان گلستان به باغات مثمر تبدیل شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد:

22 هزار هکتار اراضی شیبدار استان گلستان به باغات مثمر تبدیل شده است

 دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد: 22 هزار هکتار اراضی شیبدار استان گلستان تاکنون به باغات مثمر تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: استان گلستان با دارا بودن حدود 650 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از نظر منابع و استعداد های طبیعی دارای قابلیت های فراوان است و بیش از 92 گونه محصولات باغی و زراعی در این استان قابل کشت و کار هستند که با توجه به برآوردها قریب به 110 هزار هکتار آن در حاشیه جنوبی استان جزء اراضی شیبدار است.

دکتر مختار مهاجر افزود: کاربری زراعی اراضی شیبدار و بهره برداری نامناسب از این اراضی که معمولا هرساله با شخم و شیار در جهت شیب همراه بوده و از طرفی عدم پوشش گیاهی مناسب، باعث تخریب فراوان منابع خاک و زیر ساخت های موجود در اراضی پایین دست شده که در سنوات گذشته گاهی موجب بروز فاجعه ها و خسارت های جبران ناپذیر شده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از این گونه حوادث پس از وقوع سیلاب های مخرب سال های 80 و 81 طرح کاربری اراضی شیبدار به باغات مثمر پس از پیگیری های فراوان به تصویب رسید و به استان ابلاغ شد که متعاقبا عملیات اجرایی آن از همان سال در سطح شهرستان های تحت پوشش آغاز شد که تا کنون در سطح بیش از 22 هزار هکتار به انجام رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان سخنانش ارتقای سطح درآمدی زارعین با ایجاد اشتغال پایدار با هزینه سرانه پایین، تامین بخشی از روغن مورد نیاز جامعه و جلوگیری از فرسایش فزاینده خاک و حفظ منابع ملی و مهار سیلاب ها را به عنوان چند نمونه از دستاوردهای این طرح برشمرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : قاسمی
  • بازدید : 1235
  • کد خبر : 4323