عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 2900کیلومتر ازجاده های گلستان زیرپوشش طرح نوروزی راهداری است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:

2900کیلومتر ازجاده های گلستان زیرپوشش طرح نوروزی راهداری است

2900کیلومتر ازجاده های گلستان زیرپوشش طرح نوروزی راهداری است

 

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: به منظور افزایش ایمنی سفر، روان سازی ترافیک و تامین سلامت مسافران، 2هزار و 900کیلومتر از راههای اصلی استان زیرپوشش طرح نوروزی راهداری قرار دارد.

عادل مصدقی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اظهار کرد: این طرح از امروز 23 اسفند آغاز و اجرای آن تا 17 فروردین 97 با حضور 37 گروه راهداری و بکارگیری 382 راهدار و بهره گیری از 123 دستگاه انواع خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین ادامه دارد.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای افزایش ایمنی جاده های استان تابلوهای عمومی و افقی راهنمایی و هدایت مسافران، 7200 عدد بازتاب چشم گربه ای، 700 شاخه حفاظ گاردیل، نظافت و پاکسازی سطح و حریم راه ها، 6 کیلومتر روکش آسفالت، تجدید خط کشی به طول 250 کیلومتر و نصب سه هزار و 200 عددد مسیر نما انجام شده است.
در استان گلستان بیش از 5 هزار کیلومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که طبق پایش سه سال اخیر دستگاه های مرتبط؛ 123 نقطه آن دارای خطر بروز تصادف است که 48 نقطه پرحادثه به شمار می رود.
گلستان یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت از اقوام و مذاهب مختلف دارد و از مناطق گردشگر پذیر در شمال کشور است، سالانه از این استان 18 میلیون مسافر و زائر برای حضور در مناطق گردشگری شمال و زیارتی مشهد به ویژه درایام تعطیلات نوروز و تابستان تردد دارند.
همجواری کوه، دریا، جنگل، دشت و مزارع سرسبز و طلایی به همراه آثار تاریخی فراوان و هوای مطلوب در آغاز بهار، استان گلستان را به مقصد بسیاری از گردشگران کشور تبدیل کرده و گذر زائران حرم امام رضا (ع) که مسیر تهران - گرگان - مشهد را انتخاب می کنند، بر رونق گردشگری استان افزوده است.
این استان مرزی با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.​

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .