عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فروش 40 میلیارد ریالی صنایع دستی گلستان در نوروز ۹۷/ در اردیبهشت ماه سه جشنواره در استان گلستان برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد:

فروش 40 میلیارد ریالی صنایع دستی گلستان در نوروز ۹۷/ در اردیبهشت ماه سه جشنواره در استان گلستان برگزار می شود

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از فروش چهل میلیارد ریال صنایع دستی در نوروز ۹۷ درگلستان خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سه جشنواره در استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگو ویژه خبری صدا و سیمای مرکز گلستان با اشاره به فروش قابل توجه صنایع دستی و سوغات در ایام نوروز  اظهار کرد: نمایشگاهها و بازار چه ها

ی موقت صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروز 97 در سراسر استان که از سوی این اداره کل و با هدف معرفی آثار صنایع دستی استان و حمایت از فروش آن برپا شد؛ فروش 40 میلیارد ریالی را برای هنرمندان این استان به ارمغان آورد و این رقم در مقایسه با دیگر استانهای کشور رقم چشمگیری بود.

کریمی گفت: تداوم این فرایند امید هنرمندان را افزایش داده تا کیفیت صنایع دستی خود را ارتقاء دهند.

تنوع اقوام خود جاذبه گردشگری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه جشن های ملی نوروزگاه فرصت بسیار خوبی برای معرفی اقوام گلستان بود گفت: امسال اقوام گلستان اعم از ترکمن، سیستانی، بلوچ، ترک، کرد، محلی، کتول، قزلباش و ...در جای جای استان درخشیدند و این خود جاذبه بسیار خوب گردشگری گلستانی ها است که کمتر استانی این ظرفیت بی نظیر را دارد.

کریمی بیان کرد: بسیاری از سوغاتی‌های ما برند و ثبت ملی شده‌اند و بسته بندی این محصولات جای کار دارد  و امسال برنامه‌های جدی برای سوغات و بسته بندی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: تعداد نوروزگاه های ما از چهار نوروزگاه در سال ۹۶ به ۱۶ رسید و همچنین ۱۵ دهکده گردشگری و ۳۳ جشنواره روستایی داشتیم، این رویدادها فضای استان را متفاوت و سبب ماندگاری مسافر شد.

برپایی جشنواره ها در اردیبهشت ماه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از اجرای سه جشنواره در اردیبهشت ۹۷ خبر داد و چنین گفت: جشنواره توت فرنگی شفیع آباد فندرسک در تاریخ ۱۳، جشنواره زیبایی اسب در کلاله در ۱۹ و سالگرد مختوم قلی فراغی در ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر ماه هم یک جشنواره بزرگ در یکی از شهرستان‌های استان خواهیم داشت و سعی ما شرکت در جشنواره‌های خارج از استان و کشور است.

رتبه نخست گرگان در اقامت مسافر

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: در زمینه اقامت شهرستان گرگان با ۶۲۴ هزار نفر اقامت رتبه اول، گالیکش با ۲۰۹ هزار و علی آباد با ۱۷۲ هزار نفر اقامت رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داد.

کریمی گفت: در حوزه بازدید، علی آباد با دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بازدید رتبه اول، بندرترکمن با یک میلیون و ۹۳۲ هزار نفر رتبه دوم و گالیکش با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رتبه سوم را به دست آورد.

وی همچنین گفت: گردشگری دریایی ما ۴۵ درصد رشد داشته ولی باید سطح خدمات رسانی در شهرها ساحلی افزایش یابد.

کریمی از چاپ بیش از ۱۰۰ هزار بروشور و استفاده از تمام بیلبوردهای تبلیغاتی شهری خبر داد و گفت: حجم قابل توجهی تبلیغات صورت گرفت اما هنوز جای کار دارد.

رشد ۶۰ درصدی در بازدیدها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در مجموع در حوزه اقامت 1 میلیون و 679 هزار و 962 نفر شب اقامت در استان داشتیم که رشد 62درصدی و در بازدیدها میلیون و 181 هزار و 272 نفر  بازدید از جاذبه های گردشگری که رشد ۸۴ درصدی را شاهد بودیم.

وی با بیان این که گلستان جزو استان‌های برتر شناخته شد، تصریح کرد: ضریب اشغال هتل‌های ما هم در نوروز ۱۰۰ درصد و میانگین اقامت هم از یک شب به سه شب رسید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .