عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازنشستگان نیازمند خدمات مشاوره هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

بازنشستگان نیازمند خدمات مشاوره هستند

بازنشستگان نیازمند خدمات مشاوره هستند

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستاندر جلسه هم اندیشی با کانون های بازنشستگی استان گلستان گفت: یکی از نیازهای بازنشستگان استفاده از خدمات مشاوره ای و روانشناختی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در جلسه هم اندیشی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با کانون های بازنشستگی استان اظهار کرد: یکی از نیازهای بازنشستگان استفاده از خدمات مشاوره ای و روانشناختی است.

وی افزود: در مجموعه شورای هماهنگی که شامل 11 اداره، صندوق و بانک است، خدمات مختلفی ارائه می شود که به عنوان مثال خدمات مشاوره ای و روانشناختی از سوی بهزیستی از جمله خدماتی است که می توان به بازنشستگان ارائه داد.

وی ادامه داد: بحث آموزش فنی حرفه ای برای خانواده بازنشستگان باید به شکل جدی ایجاد شود تا فرزندان این خانواده ها با مشکل اشتغال رو به رو نشوند.

مازندرانی گفت: برای حمایت ازاین افراد خدمات توانمند سازی و تسهیلات اشتغال زایی با حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به شکل ویژه ارائه می شود.

وی با اشاره به بحث ایجاد تعاونی برای بازنشستگان اظهار کرد: با ایجاد این تعاونی ها شرایطی محیا می شود تا بازنشستگان بعد از بازنشستگی از توان خود در زمینه های مختلف بهره ببرند.

رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در رابطه با بحث خدمات عمومی بیمه گفت: معمولا افراد بعد از بازنشستگی دچار بیماری هایی می شوند که ناشی از آثار زحمات آن ها در طول خدمت است بنابراین باید اقدامات بیمه ای ویژه ای برای آن ها در نظر گرفت تا بخشی از دغدغه های آن ها برطرف شود.

مازندرانی با اشاره به شور و شوق در خانه های امید گلستان گفت: تقاضا داریم همان طور که برای شرق استان گلستان زمینه ای برای ایجاد خانه امید فراهم شده است تقاضا داریم خانه مهر برای غرب استان هم تشکیل شود تا حداقل سه مرکز خانه مهر در استان وجود داشته باشد و بخش بیشتری از بازنشستگان را پوشش دهیم.

وی گفت: خدمات رفاهی، مسافرتی، بیمه ای و ... مختلفی به بازنشستگان ارائه می شود اما یکی از نکات مورد توجه بحث، نیاز بازنشستگان به ورزش مخصوصا شنا است.

مازندرانی اظهار کرد: در استان مراکزی داریم که می توانیم برای استفاده بازنشستگان تخفیف قرار دهیم، اگر صندوق یک اعتباری در نظر بگیرد بخشی را هم اداره تعاون کار در نظر می گیرد تا در روزهایی خاص این بازنشستگان از استخر و آب درمانی بهره ببرند.

وی ادامه داد: دو بانک و یک صندوق در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری دارند، امیدواریم شرایطی فراهم شود بازنشستگان به بهترین شکل از تسهیلات این مجموعه ها بهره مند شوند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 653
  • کد خبر : 46787