عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملیات اجرایی مبارزه با ملخ مراکشی در استان


عملیات اجرایی مبارزه با ملخ مراکشی در استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در راستای پیشبرد اصولی و فنی عملیات اجرایی مبارزه با ملخ مراکشی در استان اقدامات متعددی انجام شده است.
دکتر کیانوش حق نما  افزود: در فصل پاییز و زمستان تعداد کپسول در هر متر مربع قبل از ظهور  و تعداد پوره در هر متر مربع مناطق کانونی پس از ظهور مورد ردیابی صورت گرفت و عملیات شیمیایی برای مبارزه از نیمه اول فروردین 97 آغاز شده است.
وی اضافه کرد: به منظور هماهنگی دستگاه های مرتبط نظیر ادارات منابع طبیعی، امور عشایری، دهیاران و مرتعداران، جلسه در محل فرمانداری شهرستان ها جهت آماده سازی اکیپ های مبارزه با ملخ تشکیل شد.
دکتر حق نما تاکید کرد: در این ارتباط تعداد 6دستگاه خودروی مبارزه با ملخ، 4 دستگاه سمپاش های ULV، یک دستگاه سمپاش 100لیتری فرقونی، 2 دستگاه سمپاش400 لیتری پشت وانتی و 2 دستگاه توربولاینر تعمیر و راه اندازی شده.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: این عملیات به اتفاق 6 اکیپ در شهرستان های آزادشهر، کلاله، مراوه تپه، گنبدکاووس و آق قلا در طول 280 کیلومتر و به عمق حدود  30 کیلومتر انجام شده و سطوح نهایی مبارزه با این آفت در سطح 5 شهرستان به حدود 6700 هکتار رسید که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
ایشان در خاتمه خاطر نشان کرد: در راستای مبارزه بیولوژیک نیز با ورود پرنده سار گلو قرمز به منطقه عملیات شیمیایی متوقف شد و پراکنش و تراکم آفت مورد ردیابی قرار گرفت.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهادکشاورزی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .