عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درمراکز درمانی تامین اجتماعی محدودیتی در تجویز دارو نداریم

دکتر احمد نصرتی :

درمراکز درمانی تامین اجتماعی محدودیتی در تجویز دارو نداریم

درمراکز درمانی تامین اجتماعی محدودیتی در تجویز دارو نداریم

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان ، دکتر احمد نصرتی به مناسبت هفته تامین اجتماعی دربرنامه رادیویی روزنه حضور یافت و به تشریح عملکرد ها و پاسخ به سئوالات مخاطبین پرداخت.
وی ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی ، این سازمان را یک سازمان یکپارچه ومتشکل از بخشهای درمانی ، بیمه ای و سرمایه گذاری دانست و در خصوص بخش درمان نیز با اشاره به دو بخش درمان مستقیم وغیر مستقیم ، تعداد مراکز ملکی استان را 2 بیمارستان و6 درمانگاه و دربخش درمان غیر مستقیم نیز 24 بیمارستان و 1296 مرکز درمان سرپایی را به عنوان طرف قرار داد معرفی کرد که این تعداد مراکز درمانی در مجموع حدود 9.5 میلیون نفر مراجعه یعنی تقریبا 5 برابر جمعیت استان را درطول سال پاسخ می دهند.

وی دربخشی از سخنان خود به عقب ماندگی ومحرومیت مزمن استان در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و شاهد این مدعا را کمبود تعداد 2750 تخت دانست وافزود علیرغم این محرومیتها وکمبودها ما در دو بخش درمان مستقیم وغیر مستقیم تلاش کرده ایم که خدمات قابل توجهی را به بیمه شدگان ارائه نماییم.

وی همچنین به حمایتهایی از قبیل پرداخت صددرصد هزینه های دارویی بیماران پیوندی ، بیماران خاص ، رادیوتراپی بیماران سرطانی ، هزینه های بیماران فوتی ، و نیز 100 درصد هزینه هایICU - NICU اشاره کرد و افزود : برای بیماران MS نیز 90 درصدهزینه های دارویی و 85 درصد داروهای بیماران شیمی درمانی را پرداخت می نماییم.

مدیر درمان استان گلستان گفت : هم اکنون بیش از 2هزار و300 قلم دارو در تعهد پرداخت تامین اجتماعی است که 1200 قلم از آن اخیرا افزوده شده است.

وی همچنین در خصوص 3 بیمارستان خصوصی استان که حاضر به ادامه همکاری با تامین اجتماعی نبوده اند نیز گفت : سازمان هرچقدر که به طرفین قرارداد بدهی دارد چندین برابر آن از دولت و کارفرمایان مطالبه دارد که اگر بخواهد بر اساس قانون می تواند به راحتی مطالبات خود را از کارفرمایان اخذ نماید ولی بر اساس تعاملات موجود مدارا نموده و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه حرکت می کند تا به اقتصاد جامعه و اشتغال افراد لطمه ای وارد نشود وانتظار می رود موسسات طرف قرارداد نیز با سعه صدر بیشتری در ارائه خدمات به اقشار مولد جامعه رفتار نمایند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 92 تعداد مراکز درمانی سازمان دراستان 8 مرکز بود واز سال 92 تاکنون دارای 20 پروژه عمرانی نوسازی ، بازسازی و یا ایجاد مراکز درمانی بوده ایم افزود : هم اکنون پروژه های مهمی در شهرهای گرگان ، گنبد کاووس، علی آبادکتول ، آزادشهر، رامیان ، کلاله ، مینودشت ، آق قلا ، بندرگز و... در حال اجرا یا پیگیری است که با راه اندازی این پروژه ها درمان سازمان دراستان به سطحی بسیار بالاتر از وضعیت موجود ارتقاء خواهد یافت.

وی درخصوص بودجه جاری و عمرانی نیز به ترتیب اعداد 490 و 257 میلیارد تومان را بیان کرد و افزود: به طور کلی مهم ترین چالشهای ما در حال حاضر عدم اجرای پزشک خانواده ، افزایش هزینه ها متعاقب طرح ارتقاء نظام سلامت ( که طرحی خوب بود ولی هزینه های سازمان را به شدت افزایش داد) ، عدم تخصیص کادر تخصصی ضریب k به سازمان است .

وی درپایان ضمن تقدیر از رسانه ملی که در مسیر شفاف سازی و اطلاع رسانی گام برمی دارد در پاسخ به سئوال یکی از بیمه شدگان گفت که ما در مراکز ملکی هیچ محدودیتی در تجویز داروهای مورد نیاز بیماران نداریم ولی اگر پزشکی دارویی خارجی را تجویز نماید که در تعهد سازمان نباشد هزینه اش را بیمار باید پرداخت نماید.




نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .