عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور/ مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس تاکید کرد؛

گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور/ مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس

گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور/ مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس

 
جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانی شهرستان گنبد کاووس با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس , مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری و همچنین سایر مسئولان و مدیران شهرستانی با محوریت هماهنگی برای ایام پیک سفرهای تابستانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانی شهرستان گنبد کاووس پنجشنبه مورخ 4 مرداماه 1397  با حضور عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس , مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع ادستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان و همچنین سایر مدیران و مسئولین دستگاه های ذیربط شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.
 
در این جلسه  ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: گردشگری استان گلستان در جند سال اخیر با توجه به ظرفیت های بسیار خوب استان در این حوزه و همچنین به واسطه تعامل و همکاری که در سطح استان شاهد بودیم عملکرد بسیار خوبی داشته و امروز گلستان به عنوان پایلوت حوزه گردشگری در سطح کشور مطرح است.
وی افزود: در حال  حاضر با توجه به شرایط کشور گردشگری میتواند در همه حوزه ها مورد توجه و تاکید قرار گیرد و شاهدیم که استان های مختلف با استفاده از گردشگری بستری را برای تحقق بخشیدن به عمران و توسعه استان خود فراهم می کنند.
کریمی همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری گنبدکاووس از جمله پایگاه جهانی گنبد قابوس، شهر باستانی گرگان (جرجان)، امامزاده یحیی بن زید (ع)، تالاب های بین المللی و تنوع اقوام خاطرنشان کرد : برخورداری شهرستان گنبد از ظرفیت های تاریخی ,فرهنگی و همچنین ظرفیت اقوام بستر مناسبی را برای جذب گردشگر در این شهرستان فراهم کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: نکته ای که می تواند موجب پیشتازی گنبد در حوزه گردشگری باشد توجه و تکمیل زیرساخت های گردشگری شهرستان است که در این زمینه اقدامات خوبی از جمله : آغاز عملیات عمرانی در محوطه پایگاه جهانی گنبد قابوس,اتمام مطالعات اجرایی بزرگترین موزه باستان شناسی شمال شرق کشور در گنبد کاووس ,آغاز کاوش در شهر باستانی جرجان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی شهرستان , صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که پایگاه جهانی گنبد قابوس که تنها اثر ثبت جهانی استان است داشته تاریخی بسیار خوبی برای شهرستان به شمار می رود گفت: در سال اخیر با نگاه ویژه ای که به مسائل گردشگری در شهرستان وجود داشت اعتبار خوبی به این اثر تاریخی اختصاص پیدا کرد و هم اینک نیز شاهد اجرای عملیات عمرانی در محوطه پایگاه جهانی برج قابوس هستیم و قطعا این موضوع با تزریق اعتبارات بیشتر تداوم خواهد داشت تا این برج به شان و منزلت یک پایگاه جهانی دست پیدا کند.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در بزرگترین موزه شمال کشور در گنبد کاووس نیز گفت: یکی از موضوعات اصلی و مورد تاکید گردشگری شهرستان گنبد احداث بزرگترین موزه شمال کشور در این شهرستان است .
کریمی افزود: سال گذشته با اعتبار هشت میلیارد و 500 میلیون ریال مطالعه و حصار کشی زمین این موزه که به همت شهرداری و شورای شهر در اختیار قرار گرفته بود پایان یافت و امیدواریم با عنایت فرماندار محترم و از محل اعتبارات سال 97 شاهد پیشرفت مناسبی در این پروژه باشیم.
وی با تاکید بر این که شهر باستانی جرجان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی گردشگری در شهرستان گنبد همیشه مورد توجه بوده است گفت: خوشبختانه سال گذشته بعد از چندین سال که اقدام خاصی در این حوزه صورت نگرفته بود شاهد کاوش هایی در شهر جرجان بودیم. امسال نیز تلاش شد تا با انتخاب مدیر برای پایگاه شهر باستانی گرگان(جرجان) , این شهر باستانی تحول مثبتی را شاهد باشد.
این مقام مسئول گفت: تکمیل زیرساخت های امامزاده یحیی بن زید گنبد به عنوان قطب گردشگری مذهبی استان و همچنین مجموعه های گردشگری در شهر مرزی اینچه برون,آلماگل و آلاگل از جمله پروژه های گردشگری مدنظر اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گلستان می باشد که در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: کمبود مراکز اقامتی در گنبدکاووس از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان است که با سرمایه گذاری انجام شده تا پایان امسال دو هتل خوب در این شهر راه اندازی می شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان  گفت: رتبه جذب گردشگر گنبدکاووس در نوروز امسال در حوزه اقامت چهارم و در بخش بازدید گردشگر پنجم استان بوده است و ابراز امیدواری کرد با افتتاح دو هتل حضور گردشگران بیشتر شود.
وی همچنین برگزاری جشنواره بین المللی اقوام درسال گذشته در گنبدکاووس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال این جشنواره به دلیل گرمای هوا و در پیش بودن ماه محرم و صفر در آذر ماه در گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود.
ابراهیم کریمی خاطر نشان کرد: یکی از بازوان توانمند اداره کل میراث فرهنگی در معرفی استان و همچنین معرفی ظرفیت های آن, برگزاری جشنواره های متعدد و باشکوه است که این اداره کل با شرکت در جشنواره های بزرگ کشوری مانند حضور به عنوان تنها میهمان تابستانی جشنواره تابستانی کیش در هفته های گذشته و همچنین حضور در شب های فرهنگی گلستان در جشنواره ملی چارسوق که هفته آینده در پای برج میلاد تهران برگزار خواهد شد به معرفی بیشتر ظرفیت های استان و همچنین جلب توجه گردشگران به نگارستان ایران می پردازد.
عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان گنید کاووس گفت: با اقداماتی که در حوزه سرمایه‌گذاری انجام شده, تا ۲ سال آینده در حوزه زیرساخت‌ها شرایط خوبی فراهم خواهد شد.
وی اظهار داشت: با جلسات برگزار شده با سرمایه‌گذاران شاهد اتفاقات خوبی مانند احداث چندین هتل, پارک بانوان, پارک خانواده و بوستان دکتر بسکی با همکاری شورای شهر و خانواده دکتر بسکی انجام شده و موانع جذب گردشگر تا حدود زیادی برطرف می‌شود.
کریمی با تاکید بر اینکه گنبدکاووس 50 درصد ظرفیت خود را از دست داده, گفت: با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس در مسیر اصلی جاده بین‌المللی قرار ندارد, به صورت طبیعی 50 درصد ظرفیت خود را از دست داده و با اینکه از ظرفیت هتل نیز برخوردار نیستیم, کسب رتبه چهارم اقامت و رتبه پنجم در بازدید از اماکن گردشگری بسیار معقول بوده و امید داریم با تلاش‌های شبانه‌روزی در ارتقاء شاخص‌های توسعه شهرستان. ,در سال‌های آتی ,ارتقا رتبه داشته باشیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به این که ظرفیت گردشگری گنبدکاووس قابلیت جذب بیشتر مسافر و گردشگر را دارد گفت: فرمانداری گنبد کاووس با دو سرمایه گذار در زمینه احداث هتل به نتیجه رسیده است و امیدواریم در نیمه دوم سال 1397 این دو هتل کلنگ زنی شود تا در کنار تلاش های اداره کل میراث فرهنگی در بحث احداث هتل در شهرستان گنبد کاووس در سال های آتی در حوزه اقامتی و هتلینگ در شهرستان دغدغه ای وجود نداشته باشد.
وی افزود: در توزیع اعتبارات سال جاری, 50 درصد اعتبارات احداث سرویس بهداشتی در 2 مسیر جمعیتی شهرستان گنبدکاووس از محل ردیف مدیریت شهری پرداخت و بقیه آن نیز توسط شورای شهر و شهرداری پرداخت شود.
وی تصریح کرد: 17 چشمه سرویس بهداشتی استاندارد با اعتبار 80 میلیون تومان در مرکز شهر در حوالی مسجد قائمیه و 4 چشمه سرویس بهداشتی نیز در پارکینگ خیابان حافظ احداث خواهد شد.
فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس با تشکر و قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در انتخاب مدیر پایگاه جهانی جرجان قدیم و همچنین پایگاه جهانی گنبد قابوس گفت: این دو پایگاه , شان و جایگاه تاریخی گنبد کاووس را ارتقاء خواهد داد و همچنین ظرفیتی برای پیگیری برخی از موضوعات شهرستانی در حوزه این دو پایگاه جهانی است.
وی تاکید کرد: با توجه به تعامل و همکاری خوب شورای شهر و شهرداری, امید داریم در نوروز سال 98 ,در ستاد خدمات سفر, شرایط بهتر و مطلوب‌تری نسبت به سال جاری داشته باشیم.
کریمی درباره مسیر دسترسی جدید امامزاده یحیی ابن زید( ع) گفت: با توجه به ملاحظات شهرستان و محدودیت موانع و دیگر مسائل, داشتن مسیر دسترسی دیگر به امامزاده یحیی ابن زید( ع) یک ضرورت است, اما با توجه به قرار گرفتن امامزاده در جوار شهر تاریخی جرجان, ایجاد این مسیر باید با کارشناسی و تائید سازمان میرات فرهنگی کشور باشد.
وی تصریح کرد: داشتن اتحاد, وفاق و همدلی بین مردم, اقوام مختلف و مردم شیعه و سنی را باید قدر دانسته و از آن مراقبت کنیم و به عنوان یک ظرفیت در جهت توسعه و عمران شهرستان بهره ببریم.
گفتنی است؛ در این جلسه مدیران و مسئولان دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گنبد کاووس به ارائه گزارش و اعلام برنامه‌ها و پیشنهادهای خود برای ارائه خدمات هر چه بهتر در ایام پیک سفرهای تابستانی پرداختند.

گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور/ مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس

 

گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور/ مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس

 

گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور/ مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس

 

گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور/ مراکز اقامتی از مهمترین مشکلات حوزه گردشگری گنبد کاووس

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .