عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت بیش از 37 میلیارد ریال تسهیلات در سال 96 برای توسعه صنایع دستی گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان:

پرداخت بیش از 37 میلیارد ریال تسهیلات در سال 96 برای توسعه صنایع دستی گلستان

پرداخت بیش از 37 میلیارد ریال تسهیلات در سال 96 برای توسعه صنایع دستی گلستان

 

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : در سال 1396 مبلغ 37 میلیارد و 370 میلیون ریال در حوزه صنایع دستی استان پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان امروز سه شنبه 9 مردادماه 97 ابراهیم کریمی  با اعلام این خبر افزود: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان با پیگیری ها و  تعاملات بعمل آمده با بانک های ملی ، کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید سال گذشته  به 426 نفر از هنرمندان فعال استان گلستان تسهیلات  پرداخت شد .
وی در ادامه به تسهیلات پرداختی در سال 97 اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 1481 طرح در سامانه کارا  بخش اشتغال روستایی و عشایری ثبت نام نموده اند که از این تعداد مبلغ  33 میلیارد و 285 میلیون ریال به 269 طرح پرداخت شده است.
کریمی اضافه کرد: همچنین 41 طرح در سامانه کارا بخش اشتغال فراگیر ثبت نام نموده اند که از این تعداد 3 طرح به مبلغ 300 میلیون ریال تاکنون پرداخت شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان با 80 رشته درزمینه اشتغال زایی نقش پر رنگی داشته است و با توجه به گرایش استفاده از صنایع پاک و دوری از اقتصاد تک محصولی نظیر نفت ؛ تولید و مصرف صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند به عنوان عاملی موثر در رشد و توسعه اقتصادی میهن عزیزمان باشد.
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .