عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ خاک و پوشش گیاهی از وظایف اصلی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور:

حفظ خاک و پوشش گیاهی از وظایف اصلی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور است

 

حفظ خاک و پوشش گیاهی از وظایف اصلی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور است

 
خلیل آقایی ،معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشورطی نشستی در روز شنبه با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و با حضور معاونین و روسای ادارات مستقل اظهار داشتند: "لازم است فضای سبز و پوشش گیاهی در کشور توسعه پیدا کند. با حفظ خاک و پوشش گیاهی می توان سفره های آب زیرزمینی را تغذیه کرد.
ایشان در ادامه اضافه کردند که:" تغییرات اقلیمی، خشکسالی و عدم بارندگی موجب ایجاد بیابان و از بین رفتن مراتع می شود که با مدیریت چرا و قرق می توان بر این مشکلات فایق آمد."
وی با ذکر الزام زراعت چوب بیان کردند: "زراعت چوب به مراتب بسیار آسانتر از زراعت برخی محصولات کشاورزی است. به عنوان نمونه با بهره برداری از گونه مشخص چوب صنعتی در هکتار، می توان به سودآوری تقریبی 5 میلیارد ریالی رسید.

 

معاون وزیر جهادکشاورزی به حمایت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری از طرح های گردشگری اشاره کرده و ادامه دادند : "با حضور مردم در جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی موافقیم اما شرط اصلی برای اجرای هر طرح گردشگری جنگلی رعایت اصول حفظ عرصه ها و جلوگیری از تخریب است."

وی افزود:" اقداماتی همچون بنچ مارک و فضای سبز باید رتبه بندی و ظرفیت سنجی شود تا قابلیت اجرا پیدا کند."

همچنین از دیگر اقدامات مطرح شده توسط مهندس آقایی که به گفته ایشان ملزم به پیگیری جدی و سریع می باشد، موضوع کاداستر جنگلها است.

رییس سازمان جنگلها و مراتع کشور ،در انتها، از اقدامات مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در زمینه کنترل و جلوگیری از  شب پره شمشاد،ملخ مهاجر مراکشی و زغالی بلوط قدردانی کردند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره منابع طبیعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .