عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت 180 میلیارد ریال تسهیلات در 5 ماهه نخست سال

پهلووری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :

پرداخت 180 میلیارد ریال تسهیلات در 5 ماهه نخست سال

پرداخت 180 میلیارد ریال تسهیلات در 5 ماهه نخست سال

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید استان گلستان ،پهلووری مدیر صندوق طی نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت که درمحل دفتر ایشان برگزار شد گفت: در پنج ماهه امسال  ۱۸۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشته ایم که ۱۱۰ میلیارد آن مربوط به طرح های اشتغالزایی روستایی بوده است

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان ادامه داد: همزمان با هفته دولت نزدیک به ۱۷ طرح روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال که ۱۲۰ میلیارد ریال آن  را صندوق پرداخت کرده است، کلنگ زنی و افتتاح می شوند.

وی سقف سود تسهیلات این صندوق را برای مناطق روستایی غیر مرزی ۶ درصد عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به متقاضیان روستاهای مرزی و محروم گلستان با سود چهار درصد پرداخت می شود.

به گفته پهلووری صندوق کار آفرینی امید گلستان در پرداخت تسهیلات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی تضامین بانکی را یکی از مشکلات متقاضیان اشتغالزایی روستایی عنوان کرد و گفت: به دلیل اوقافی بودن بسیاری از اسناد ملکی روستایی، متقاضیان امکان ضمانت از طریق اسناد خود را ندارند و این مساله روند دریافت وام  را برای آن ها را با مشکل روبرو کرده است.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و خرد باهدف توسعه اقتصادی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها به متقاضیان پرداخت می شود.

پهلوری ادامه داد: اجرای «روستاهای بدون بیکار» و «هر روستا یک محصول» از جمله طرح های حمایت از اشتغالزایی روستایی است که چهارده روستا برای اجرای آن شناسایی شده است.

وی در خصوص اشتغال روستایی افزود: امسال تعداد 811 طرح در سامانه کارا ثبت شد که به ۴۱۳ طرح تسهیلات پرداخت شده و مابقی طرح ها یا در حال انعقاد قرار داد و یا رفع نقص پرونده ها هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان در مورد طرح های هفته دولت نیز گفت: طرح های کلنگ زنی این مناسبت شامل هتل و تالارپذیرایی روستای نصرآباد، ایجاد کارگاه تولید نبات و سوهان در گزن قاری، کارخانه یخ بسته بندی در لاملنگ، راه اندازی کارگاه های شیرینی ترکمنی و آجیل و بسته بندی در آق قایه است.
به گفته وی، برای اجرای این طرح ها 97 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
پهلوری همچنین افتتاح سه اقامتگاه بوم گردی در روستاهای علی آباد، مینودشت و آق قلا، کارگاه تولید مصنوعات چوبی در کلاله، دو مزرعه پرورش اسب در صوفیان کلاله، استخرهای پرورش ماهی درکردکوی و آق قلا، کارگاه فرآوری دوغ شتر در آق آباد گنبدکاووس را از جمله 12 طرح آماده بهره برداری در هفته دولت برشمرد.

در انتهای این نشست نیز به همراه اصحاب رسانه از چند طرح اشتغالزای برتر شهرستان گرگان بازدید به عمل آمد و با اهدای لوح تقدیر  از صاحبان طرح  تقدیر شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صندوق کارافرینی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .