عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با جوانان و نخبگان دانشگاهی


نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با جوانان و نخبگان دانشگاهی

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در نشستی با جوانان نخبه و دانشگاهی گفت: متاسفانه دانشگاه ها جوانان را برای ورود به بخش خصوصی و کارآفرینی آماده نمی کنند و به آنها جرات حضور نمی دهند، باید نگاه ها را تغییر داد و تحصیلات را تحقیقاتی – کاربردی کرد.

دکتر مختار مهاجر افزود: باید روحیه جوانان را مهیا کنیم تا بتوانند در بخش خصوصی حضور پررنگ تری داشته باشند. این تجربه من در طول تحصیل تا مقطع دکتری بوده، که تحصیلات دانشگاهی در فرآیند کاربردی، ارزش افزوده و بهره وری ایجاد می کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: این درد بزرگی است که استان ما ظرفیت دارد اما کسی کار انجام نمی دهد. الان بازرگانان گلستان برای صادرات محصولات صیفی به روسیه و کشورهای دریای خزر، به علت کمبود محصولات گلخانه ای، از دیگر استان ها کمک می گیرند. ما مخلص جوانان نخبه و تحصیل کرده هم هستیم، اما انتظار می رود بیایند پای کار و حتی برای ما پروژه تعریف کنند.

وی افزود: در طرح محصولات گلخانه، وزارت و سازمان جهادکشاورزی کاملا از حضور بخش خصوصی و جوانان تحصیل کرده استقبال می کنیم، و حمایت صد در صدی داریم. چرا که چاره ایی نداریم جزء رفتن به سمت کشاورزی گلخانه ای.

دکتر مهاجر گفت: کشاورزی زنجیره ای بهترین بهره وری را برای کشاورزی دارد که باید کشاورزی استان به همین سمت برود. ایجاد چرخه تولید تا بازار مصرف و صنعت بسته بندی، کشاورزی را اقتصادی می کند. تشکیل زنجیره تولید در صنعت کشاورزی، دام و طیور توسط جوانان تحصیل کرده و دانشگاهی آرزوی حرفه ای بنده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در پایان گفت: باید قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را با اتکا به علم و جسارت و مهارت نخبگان دانشگاهی پایین بیاوریم، تا کشاورزی اقتصادی شود. دوران کشاورزی سنتی به سر آمده است. متاسفانه سهم اقتصاد در کشاورزی کم است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : قاسمی
  • بازدید : 1395
  • کد خبر : 5086