عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نصب آبگرمكن و ساير وسايل گاز سوز در حمام و فضاهاي بسته بسیار خطرآفرین است


نصب آبگرمكن و ساير وسايل گاز سوز در حمام و فضاهاي بسته بسیار خطرآفرین است

 رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان در مصاحبه با پایگاه خبری شرکت در این خصوص گفت: از وسايل گاز سوزي كه همواره در طول سال هم در ايام سرد و هم در ايام گرم مورد استفاده قرار مي گيرد آب گرمكن است كه لازم است به نكات ايمني استفاده از اين وسيله گاز سوز توجه ويژه نمود.

سید جواد موسوی افزود:آب گرمكن وسيله گاز سوزي است كه همانند ساير وسايل بخودي خود هيچ خطري نداشته و در واقع با هدف راحتي و آسايش خانواده تامين مي گردد.

  وی تصریح کرد : وسايل گازسوزنيز همانند سايروسايل مشابه جهت روشن شدن وسوختن مناسب نياز به هوا دارند و تنها راه ارتباطي آنها با بیرون از طريق دودكش مي باشد.

 موسوی گفت:همواره بايستي براي دستگاههاي گازسوز وخصوصاً آبگرمكن پيش بيني‌هاي لازم در رابطه با فضاي مناسب و ورود هواي تازه صورت گيرد.

وی در ادامه افزود: آبگرمكن اكسيژن موجود در فضاي مسكوني را به سرعت مصرف كرده و درصورتيكه هوا جريان نداشته باشد،كمبود اكسيژن درفضا هاي محدود بويژه درسرويسهاي بهداشتي وحمام منجربه سوخت ناقص و توليد گاز سمي co مي‌نمايد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان در تشریح چگونگی انتشارگاز منواکسیدکربن گفتند:این گاز بسیار خطرناک ،سمی، بی بو و بی رنگ است که براثرعملکرد نامناسب وسیله گرمایشی ناشی ازسوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده ناصحیح ازآن بویژه دودکش ها ایجاد می شود.

سید جواد موسوی اظهار داشت: همه ساله اتفاقات و حوادث ناگواری در اثرگاز گرفتگي كه معمولا در اثرفقدان دودكش مناسب براي وسايل گازسوز به خصوص بخاري وآبگرمكن و عدم تهويه كافي درفضاي اتاق روي ميدهد که متاسفانه بطور مکرر شاهد حوادثی هستیم که بعلت کم توجهی به این موضوع منجر به مرگ برخی ازعزیزان می گردد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان در خاتمه افزود :ضرورت دارد هموطنان عزیز به موارد اشاره شده توجه نموده و حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد هیچگونه حوادث ناگواری نباشیم و بتوانند به خوبی از این انرژی پاک استفاده نمایند.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .