عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارائه مقاله پژوهشي كارشناس راه و شهرسازي گلستان در همایش كشوري


ارائه مقاله پژوهشي كارشناس راه و شهرسازي گلستان در همایش كشوري

 مقاله پژوهشي كارشناس اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان با عنوان «نقش سيستم هاي دستيار پيشرفته راننده در مديريت هوشمند ترافيك» در نخستين همایش سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای كشور، پذيرفته و ارائه شد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اين مقاله در بخش پوستر الكترونيك با موضوع تكنولوژي و تجهيزات خودرويي و در نخستين روز از برگزاري همايش، ارائه شد.

مهندس"سيده بهاره مقتدايي" نويسنده مقاله در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني اداره كل، هدف از نگارش اين مقاله را، بررسي نقش سيستم هاي دستيار پيشرفته راننده به عنوان يکي از موثرترين راهکارهاي مديريت هوشمند ترافيک، تدوين و ضرورت بكارگيري اين سيستم ها در حوزه حمل و نقل كشور برشمرد.

وي، يكي ديگر از اهداف نگارش اين مقاله را، توصيف فناوري ارتباطات بين خورويي به عنوان پيش نياز اساسي سيستم هاي دستيار پيشرفته راننده، بيان كرد.

كارشناس فناوري اطلاعات راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: در اين مقاله سعي شد تا با ارائه تصاويري از پيشرفت های چشمگیر فناوري هاي نوين در صنعت خودروسازي و توسعه سامانه هاي پيشرفته دستيار راننده در خودروهاي امروزی و عدم یکپارچگی فناوری ها و سازگاري اين سامانه ها با تجهيزات و امکانات موجود در مراکز مديريت هوشمند ترافيک، موجبات كاهش دامنه تاثیر گذاری آنها فراهم شود.

به گفته مقتدايي، مهمترين نتيجه بدست آمده در اين پژوهش از دیدگاه فناوری، ضرورت پوشش کامل ارتباطات خودرويي در شبکه راه های کشور برای ايفاي نقش موثر اين سامانه ها در افزايش ايمني و کاهش تلفات جاده اي بوده است.

وي اضافه كرد: نتايجي كه اين پژوهش از دیدگاه سازمانی بدان دست يافت اين است كه مهندسان و متخصصان امر ترافیک و ساخت، توسعه و نگهداری راه ها، صنایع خودروسازی و ذینفعانی نظیر رانندگان خودروها بايد در جهت تعامل، مشارکت و همکاری هرچه بیشتر و ارائه روش های عملیاتی، تدوین استانداردها و پروتکل های مدیریت هوشمند ترافیک در کشور قدم بردارند و از محدودیت های ناشی از کاربردی نبودن این فناوری در کشور گذر كنند.

نخستین همایش سیستم‌های ‌حمل‌ونقل هوشمند جاده‌اي از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور با حمايت و مشاركت سازمان هاي مرتبط و با هدف توسعه و ترویج استفاده از فناوری‌های نوین هوشمند در مدیریت ترافیک راه‌ها، 30 دي ماه و يكم بهمن ماه 1393 در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.

 ارائه مقاله پژوهشي كارشناس راه و شهرسازي گلستان در همایش كشوري

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .