عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در زندان گرگان


برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در زندان گرگان

 
 

کلاسنگیانی مسئول اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی: برآنیم تا با آموزش مهارت های  مختلف به مددجویان آنها را در انتخاب شغل مناسب یاری نماییم گیاهان دارویی امروزه یکی از پر اقبال ترین حیطه های طب سنتی است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های گلستان ؛  با نیت معرفی مشاغل و حرف مختلف مورد کاربرد جامعه امروزی به گروه های هدف (مددجویان ) و آموزش مهارت های متنوع که در عین سرگرمی و هدفمند سازی اوقات فراغت زمینه اشتغال را در آینده برای مددجویان به ارمغان خواهد آورد کارگاه یک روزه  اموزش کشت گیاهان دارویی در محل موسسه  قران و عترت زندان مرکزی گرگان برگزار گردید.
این کارگاه طبق وعده ی برگزار کنندگان و قول مساعد مربی کارگاه به صورت سلسله وار خواهد بود . گیاهی که در این جلسه مورد ارزیابی دارویی و پزشکی قرار گرفت زعفران بود. مربی این دوره جناب کوهساری ضمن برشمردن احصاء فواید ارزشمند زعفران به ویژه خاصیت نشاط آوری درباره ی شرایط کشت و ویژگی های اقلیمی محیطی که می تواند این گیاه مفید در آن به ثمر رسد توضیحات مسبوطی ارائه نمود .
این کارگاه به همت و مشارکت مرکز آموزش زندان ، اداره فرهنگی زندان ، اداره آموزش ترویج و مشارکت های جهاد کشاورزی استان و مرکز آموزش  فنی حرفه ای استان برگزار گردید و در پایان به مددجویانی که در این دوره شرکت فعال داشتند گواهینامه پایه دوره از سوی فنی و حرفه ای استان اعطا گردید .
یوسف کلاسنگیانی  مسول بخش اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی گرگان  و مسوول برگزاری این کارگاه درباره اهداف آن اظهار داشت : با آگاهی از شرایط نامساعد اشتغال در جامعه   بر آنیم تا  با تشکیل این کارگاه ها و انتقال آموزش های این چنین به مددجویان آنها را با مشاغل غیر اداری که چرخ تولید را به گردش در خواهد آورد و خودکفایی و استقلال را برای آنها ممکن خواهد ساخت آشنا سازد .
در بخش دیگری اشاره نمود : گیاهان دارویی امروزه به عنوان یکی از بخش های طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است و اقبال عمومی مردمان برای استفاده از این دارو ها که سهل تر و ارزان تر در دسترس هستند می تواند این نوید را به مددجویان بدهد که با انتخاب چنین شغلی در آینده برای خود و اجتماع مفید باشد .


 


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 420
  • کد خبر : 55406