عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معرفی برترین چابکسوار هفته سیزدهم کورس اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس


معرفی برترین چابکسوار هفته سیزدهم کورس اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس

 

 

برترین چابکسواران هفته سیزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد کاووس معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان استان گلستان، در هفته سیزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد بعدازظهر جمعه پنجم بهمن ماه با شرکت ۴۷ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۱۰۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله در کلاس یک و دو به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که طاهر گوگ نژاد با اسب آتا بیک زودتر از خط پایان گذشت و رامین قهرمانی با اسب غنج اسن و یوسف دهش با اسب گز باشی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که کمال دلیجه عطا با اسب نایکوئیست عنوان اول را به دست آورد و مهرداد خوجملی با اسب آرتان و رامین قهرمانی با اسب لاولی شیروان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله در هندیکپ کلاس سه به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب اورتگا موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب تام لیدی و کمال دلیجه عطا با اسب جان دی وان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس دو به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب عروس بندر زودتر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب آلچی بای و رامین قهرمانی با اسب سای چلنج به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب مامبو نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب ساقه و علی محمد غراوی با اسب فلای نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های تروبرد سه ساله در هندیکپ کلاس چهار به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که قربان محمد اودک با اسب ویلسون موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب نفس و کمال دلیجه عطا با اسب جاهیل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در پایان هفته سیزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد، کمال دلیجه عطا با کسب دو مقام نخست و دو مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آق اویلی بشگرد دو مقام نخست کسب کرد و قربان محمد اودک و طاهر گوگ نژاد هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های چهاردهم و پانزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد، ۱۱ و ۱۲ بهمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .