عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راهها و ۵۰۰ فقره ابنیه فنی مناطق سیل زده تخریب شدند

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از راهها و ۵۰۰ فقره ابنیه فنی مناطق سیل زده تخریب شدند

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه سیلاب اخیر به حدود یکهزار کیلومتر از سطح راهها، 500 فقره ابنیه فنی و 39 دستگاه ماشین آلات راهداری بیش از 2 هزار و 670 میلیون ریال خسارت واردکرد،گفت:ترمیم و بازسازی آنها بلافاصله و در اولین فرصت پس از فروکش کردن آب آغاز می شود.

"غلامرضا بیکی" روز دوشنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل متبوع توضیح داد: بر اثر سیل اخیر، 70 کیلومتر از راهها به طور کامل از بین رفتند و 927 کیلومتر از راهها هم بین 50 تا 80 درصد خسارت دیدند.

به گفته وی، تعداد 208 فقره آبرو، 13 پل تا دو متری و 3 فقره پل بزرگتر از دو متری تخریب کامل شدند و 172 فقره آبرو، 113 پل تا دومتر و 18 فقره پل بزرگتر از دو متر هم بین 50 تا 80 درصد خسارت دیدند.

 

بیکی با بیان اینکه بر اثر این حادثه 39 دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین هم آسیب دیدند، افزود: حدود 100 نقطه از راهها برای انتقال آب برش خورده که فعلا حدود 35 نقطه با لوله گذاری های بتنی و فلزی ترمیم شده اند و راه دسترسی موقت مردم برقرار شده است.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر هیچ روستایی در مناطق سیل زده نیست که راه دسترسی نداشته باشند و راههایی هم که مسدود شدند، دسترسی موقت پیدا کردند و بلافاصله بعد از فروکش آب کارهای ترمیمی آنها در اولین فرصت انجام خواهد شد.

استان گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر راه روستایی، فرعی و اصلی و بزرگراهی دارد.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .