عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردشگری و میراث فرهنگی توسعه پایدار گلستان را رقم می زند/ موزه‌ها ناهنجاری‌ها و هنجارهای جامعه را نشان می‌دهند

مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی سازمان میراث فرهنگی :

گردشگری و میراث فرهنگی توسعه پایدار گلستان را رقم می زند/ موزه‌ها ناهنجاری‌ها و هنجارهای جامعه را نشان می‌دهند

گردشگری و میراث فرهنگی توسعه پایدار گلستان را رقم می زند/ موزه‌ها ناهنجاری‌ها و هنجارهای جامعه را نشان می‌دهند

مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی-تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری و میراث فرهنگی، توسعه پایدار گلستان را رقم می زند و روزی ارزش های گردشگری و تنوع فرهنگی گلستان بر ارزش های جغرافیایی آن غلبه می کند.
به گزارش روابط عمومی , امورفرهنگی و بین الملل اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ محمدرضا کارگر ظهر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گلستان اظهار کرد: موزه ها رسالت سنگینی در جامعه دارند و اگر موزه ها نبودند به طور قطع و یقین بسیاری از علوم شکل نمی گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه منشا ۸۰ درصد کتاب ها در علوم مختلف موزه ها هستند، افزود: شعار امسال ایکوم موزه ها در جایگاه کانون های فرهنگی آینده سنت ها است و در واقع موزه ها وظیفه دارند در کنار خلق قدرت درک تغییرات جامعه به عنوان پلی بین گذشته و حال , جامعه را به سمت توسعه پایدار رهنمود کنند.
 
مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی- تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: موزه ها کارکردهای جدیدی به اشیاء می دهند و در کنار حفظ شیوه های مختلف زندگی تلاش دارند سنت ها با مدرنیته از بین نروند.
 
وی از موزه ها به عنوان مهم ترین عنصر برای رسیدن به توسعه پایدار نام برد و اضافه کرد: مطمین باشید روزی ارزش های گردشگری گلستان بر ارزش ها و ثروت های طبیعی مانند آب و خاک آن غلبه می کند و اگر سنت ها، تنوع فرهنگی، میراث و پوشاک و غذای آن را حفظ کنید جاذبه ای ایجاد می کند که از تمام دنیا به گلستان سفر می کنند.
 
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی، تاریخی کشور متذکر شد: بررسی گذشته و پیامی که موزه‌ها دارند نشان می دهد ناهنجاری و هنجارهای جامعه چیست و با اهتمام به آن به توسعه پایدار می‌رسیم.
 
کارگر از میراث گلستان به عنوان گنجی سر به مهر نام برد و تصریح کرد: توسعه پایدار گلستان در گرو گردشگری و حفظ میراث گذشته است و وظیفه تک تک ماست که این ثروت را غنیمت بشماریم و عزم ملی برای حفظ این میراث ایجاد کنیم.
 
تعداد موزه های خصوصی که توسط افراد حقیقی ایجاد شده اند در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و اساس این مهم علاوه بر حمایت های اداره کل موزه های کشور و کمک های بلاعوض این نهاد به موزه داران , توانایی های فردی و گروهی بوده است .
 
وی افزود : در حال حاضر 128 موزه خصوصی در کشور فعال می باشد و این تعداد نشان از ورود مردم برای حفظ و حراست از میراث گذشتگان به این صحنه است.
لازم به ذکر است ؛ آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی امروز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه 98 با حضور دکتر محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور ، دکتر ناصر نوروز زاده چگینی ریاست اسبق پژوهشکده باستان شناسی کشور و معاون موسسه فرهنگی ایکوموس ایران ، مهندس چراغعلی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان , عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس , مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان , مدیران کل دستگاه های اجرایی, فعالین عرصه میراث فرهنگی و دیگر مقامات و مسوولین در سالن همایش های موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان برگزار شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .