عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی استان گلستان با تمام ظرفیت های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای میزبانی از گردشگران چینی

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در نشست با مدیران شهری گوانگ ژو؛

آمادگی استان گلستان با تمام ظرفیت های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای میزبانی از گردشگران چینی

آمادگی استان گلستان با تمام ظرفیت های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای میزبانی از گردشگران چینی

نشست شهرداری های گرگان و گوانگ ژو در راستای توسعه همکاری های مشترک با حضور مسوولین استانی و شهرستانی در گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ این نشست امروز یکشنبه 16 تیرماه 98 در راستای توسعه همکاری های مشترک بین دو شهر گرگان و گوانگ ژو با حضور حمیدی فرماندار شهرستان گرگان ، دادبود شهردار گرگان ، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، رییس و اعضای شورای شهر گرگان و دیگر مسئولین در هتل شهاب شهرستان گرگان برگزار شد.
 
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست شهرداری های گرگان و گوانگ ژو گفت : استان گلستان ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری و همچنین اقلیم های گوناگونی نظیر دریا ، جنگل های بسیار زیبا ، دشت وسیع و گسترده را دارا می باشد و با این ظرفیت ها میزبان گردشگران چینی هستیم.
 
وی خاطر نشان کرد : دیوار دفاعی گرگان که بعد از دیوار چین دومین دیوار دفاعی جهان نام گرفته و بلندترین برج آجری دنیا در شهرستان گنبدکاووس که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است از مهمترین ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی استان گلستان می باشد.
 
کریمی افزود : طی روزهای گذشته در چهل‌و‌سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو جنگل های هیرکانی استان گلستان نیز به ثبت جهانی رسید که این امر موجب معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی کشور و همچنین استان در مجامع بین المللی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد : برج قابوس , دانش و مهارت ساختن و نواختن کمانچه ترکمن و جنگل های هیرکانی سه اثر استان گلستان می باشد که به ثبت جهانی رسیده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به این که در حوزه صنایع دستی در استان بیش از 35 هزار هنرمند در حدود 60 رشته مشغول فعالیت می باشند ، گفت : تولیدات صنایع دستی استان 5 نشان بین المللی دریافت کرده است.
 
وی با اشاره به لغو ویزا گردشگران چینی برای سفر به ایران ، تاکید کرد : این لغو روادید فرصت بسیار خوبی برای حضور گردشگران چینی در ایران علی الخصوص استان گلستان می باشد.
 
تبادل بین آژانس های گردشگری دو شهر ، حضور هنرمندان صنایع دستی گرگان و گوانگ ژو در نمایشگاه های صنایع دستی دو کشور ، آمادگی میزبانی از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی گوانگ ژو در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین و دعوت از سرمایه گذاران چینی برای حضور در حوزه گردشگری استان از اهم مواردی بود که توسط کریمی در این نشست مطرح شد.

آمادگی استان گلستان با تمام ظرفیت های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای میزبانی از گردشگران چینی

 

آمادگی استان گلستان با تمام ظرفیت های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای میزبانی از گردشگران چینی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .