عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز سومین دوره تربیت مدرس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان


آغاز سومین دوره تربیت مدرس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان

 

 

 

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستانصبح امروز دوشنبه (27 بهمن 93)در سومین دوره تربیت مدرس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان اظهار کرد: دوره های عمومی که در حوزه عمومی مدرسان در دانشگاه جامع علمی-کاربردی برگزار می شود در راستای توصیه ها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص علم و فناوری بویژه شاگردپروری است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان،دکتر محمد برزعلی اظهار کرد : از جمله اهداف برگزاری مهارت های عمومی تربیت مدرس می توان به وظیفه شناسی و کسب دانش های مهارتی برای مدرسان اشاره کرد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر 40درصد فعالیت های دانشگاه جامع علمی-کاربردی نظری و 60درصد آن را عملی در نظر گرفته شده و سعی کردیم در حوزه های مهارتی تلاش بیشتری صورت بگیرد تا دانشگاه جامع علمی-کاربردی از جمله مراکز مهارت محور و اشتغال محور باشد.

 وی  گفت :در خرداد سال جاری حدود 400 پرونده مدرسان تعیین تکلیف نشده بود که با تلاش همکاران دانشگاه تعیین تکلیف شدند.

 برزعلی با بیان اینکه پرونده های متقاضیان تدریس در دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان تعیین تکلیف شد، ابراز داشت: برخی از پرونده های بیش از دو سال بود که تعیین تکلیف نشده بود و با تلاش همکاران در بخش های مختلف به این روند تسریع بخشیده شد.

 وی با بیان اینکه برخی از مدرسان دانشگاه جامع علمی-کاربردی هنوز دارای شغل ثابت نیستند، افزود:برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان رشته CNG را در استان راه اندازی کرد و مقرر گردید دانش آموختگان با همکاری شرکت فرآورده های نفتی به عنوان ناظر و کارشناس فنی بکارگیری شوند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان به بحث خوشه های علم و فناوری دانشگاه جامع علمی-کاربردی اشاره کرد و بیان داشت: دومین تجارت در دنیا سنگ های قیمتی است و پیش بینی شده که در 15 سال آینده نخستین تجارت جهان شود با توجه به آن که از 100 سنگ قیمتی در دنیا 50 نوع سنگ قیمتی در ایران وجود دارد، اگر مدرسان در این راستا همکاری خوبی داشته در مباحث اشتغال و تجارت اتفاق های خوبی رخ خواهد داد.

 دکتر روحیان رئیس مرکز امور مدرسان که دومین سخنران افتتاحیه بود عنوان کرد، که دانشگاه جامع علمی-کاربردی بیش از 230 هزار کلاس و 40 هزار مدرس در کشور دارد .

وی همچنین در آئین رونمایی از فرش دستباف مدرسان دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان و در سومین دوره مهارت های عمومی تربیت مدرس در استان گلستان گفت: گلستان در برندسازی صنایع دستی در این حوزه به خوبی عمل کرد و ایده و مهارت را به منصه ظهور و بروز رسانده است.

 دکتر روحیان با ابراز خرسندی از وضعیت مهارت و کارآفرینی در استان گلستان گفت: مدرسان استان گلستان به زیبایی توانستند از طریق صنایع دستی، هنر مهارت را به تصویر بکشند که این مهم در استان هایی نظیر فارس، اصفهان، و کاشان وجود نداشته و استان گلستان در این زمینه پیشگام بوده است.

 شایان ذکر است سرکارخانم عادلی از مدرسان دانشگاه و کارآفرینان برتر استان بافت این فرش را انجام دادند.

 

 

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .