عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح تولید محصول سالم و گواهی شده در استان گلستان


اجرای طرح تولید محصول سالم و گواهی شده در استان گلستان

در راستای تفاهم نامه مشترک دفتر امورزنان روستایی وعشایری با دفتر امورزنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری طرح تولید محصول سالم و گواهی شده از سال 97 در استان آغاز شده است.

مسئول امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده و در راستای اجرای طرح در سال زراعی 97-98 طرح تولید محصول سالم با عنوان توت فرنگی به صورت پایلوت در روستای شیر آباد شهرستان رامیان به مساحت 2000 متر مربع در مزرعه خانم زنگانه اجراءشد. 
مهندس علیپور افزود: در این پایلوت تعدادی از زنان روستایی آن منطقه را تحت پوشش داشته که با برگزاری کارگاههای آموزشی قیل از اجراء و حین اجراء طرح آموزشهای لازمه به آنان ارایه گردید.
لازم به ذکر است که این مزرعه در تمام مراحل تحت نظر مدیر کلینیک گیاهپزشکی و مروج مسؤل پهنه آن منطقه بوده که با رعایت کلیه موارد مندرج در دستورالعمل ابلاغی موفق به در یافت نشان استاندارد و گواهی محصول شده است.
وی اظهار داشت: پروژه دیگر در سال 98 در ارتباط با گوجه فرنگی در روستای لمسک شهرستان گرگان درسطح نیم هکتار از زمین خانم زهرا تازیکه اجراء شده است.
در این پروژه نیز از مراحل اولیه اجراء طرح کلیه استانداردها رعایت شده و تحت نظارت کلینیک گیاهپزشکی و ترویج شهرستان بوده وهم اکنون نیز در مرحله در یافت تاییدیه از شرکت بازرسی و طرح در کمیته علایم اداره کل استاندارد که در نهایت منجر به دریافت نشان استاندار خواهد شد قرار دارد، 3 طرح پایلوت دیگر نیز در ارتباط با گوجه فرنگی، توت فرنگی و خیار برنامه ریزی شده است که بعد از تایید نوع محصول در کارگروه تولید محصول سالم و گواهی شده سازمان اجراء خواهد شد.
علیپور در پایان یاد آور شد: در بحث فرهنگ سازی و ترویج تولید محصول سالم و ایجاد باغچه های سلامت نیز تاکنون تعداد 5640 نفر ساعت از زنان روستایی استان آموزش دیده اند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .