عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای پروژه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان گرگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد؛

اجرای پروژه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان گرگان

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اجرای پروژه آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان گرگان طی سال جاری با اعتباربیش از یک میلیارد تومان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ابوطالب قزلسفلو از اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی در شهرستان گرگان در دو حوزه شاهکوه بالا و زیارت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و نهصد و یک میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: اکنون سه پروژه سازه گابیونی، سنگ و ملات در حوزه آبخیز شاهکوه بالا شهرستان گرگان، در حال اجرا است.

وی حجم کامل این پروژه را دو هزار و 666 متر مکعب اعلام کرد و افزود: سازه های گابیونی با اتمام سنگ چینی از پیشرفت فیزیکی75 درصدی، سازه های سنگ و ملات در مرحله جمع آوری سنگ و حمل مصالح با پیشرفت فیزیکی 28 درصد و دیگر سازه سنگ و ملات در مرحله انعقاد قرارداد و از پیشرفت فیزیکی پنج درصد برخوردار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در خصوص اجرای پروژه سنگ و ملات در حوزه آبخیز زیارت شهرستان گرگان، گفت: این پروژه از محل صندوق توسعه ملی با حجم هزار و 940 متر مکعب در حال تجهیز کارگاه بوده که تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پروژه‌ها بهره وری از رواناب‌های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش خاک، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی است.

 

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .