عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست دبیر جهانی و رییس کشوری راهنمایان گردشگری با فعالان گردشگری استان گلستان


نشست دبیر جهانی و رییس کشوری راهنمایان گردشگری با فعالان گردشگری استان گلستان

 نشست دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور با فعالان گردشگری استان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ، این نشست شامگاه شنبه 23 شهریورماه 98 با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان ، آرش نورآقایی دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری ، محسن حاجی سعید رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور و فعالان حوزه گردشگری استان گلستان در محل کاخ موزه گرگان برگزار شد.
ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ضمن خوشامدگویی به دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور برای حضور در استان گلستان گفت : خوشحالیم که امروز راهنمایان گردشگری در استان گلستان اثر و جایگاهی در حوزه گردشگری دارند و شاهد شکل گیری انجمن صنفی راهنمایان در استان هستیم.
او با اشاره به نشست دبیر فدراسیون جهانی و رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور با استاندار گلستان گفت: نگاه و توجه استاندار گلستان برای برگزاری گردهمایی راهنمایان کشور در استان بیش از ما بود و این خوشحالی ما را مضاعف کرد.
کریمی تصریح کرد: استان گلستان و اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با تمام توان در کنار راهنمایان گردشگری است تا در صورت میزبانی گلستان ، این گردهمایی در اسفندماه به بهترین شکل برگزار شود.
او اظهار امیدواری کرد در اجلاس بعدی از تجارب ارزشمند استان گلستان به عنوان الگوی بقیه استان ها بهره برد.
 
برگزاری گردهمایی راهنمایان کشور در گلستان معرف خوبی برای پتانسیل های گردشگری استان
آرش نورآقایی دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز در این نشست ضمن تشکر از اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان و انجمن راهنمایان استان برای برگزاری نشست صمیمی با فعالان حوزه گردشگری استان گفت : با پذیرفته شدن میزبانی استان گلستان از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور تمامی فعالان حوزه گردشگری و راهنمایان گردشگری باید با همت و فعالیت بیشتر برای برگزاری شایسته سیزدهمین دوره از این گردهمایی برنامه ریزی نمایند.
او یادآور شد : گردشگری تا سال 2050 میلادی صنعت رو به رشد جهان خواهد بود و استان گلستان می تواند با بهره مندی از ظرفیت های طبیعی و فرهنگی در حوزه گردشگری رشد قابل ملاحظه ای را داشته باشد.
نورآقایی خاطر نشان کرد : حدود 500 تا 600 راهنمای گردشگری کشور در سیزدهمین گردهمایی راهنمایان حضور خواهند یافت که می توانند معرف خوبی برای پتانسیل های گردشگری استان گلستان به علاقه مندان این حوزه در کشور باشند.
دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با اشاره به این که ایران بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان را برگزار می کند ، هدف از برگزاری این رویداد را معرفی استان ، آموزش ، آشنایی و انتقال تجربه راهنمایان گردشگری استان با راهنمایان سایر کشور عنوان کرد.
 
انتقال تجربه یکی از اهداف مهم گردهمایی راهنمایان کشور است
در ادامه این نشست محسن حاجی سعید رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور گفت : 30 شهریور ماه توسط مسوولین انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور برای میزبانی سیزدهمین دوره برگزاری گردهمایی راهنمایان تصمیم گیری می شود که اگر با پیشنهاد استان گلستان برای میزبانی از این رویداد ملی موافقت شود ، این اجلاس در استان گلستان برگزار خواهد شد.
او با اشاره به اهمیت فعالیت های صنفی در حوزه گردشگری گفت : انجمن های صنفی بدون حضور موثر اعضاء کاری را از پیش نخواهند برد و برنامه هایی که پیشبرد صنعت گردشگری استان و کشور را در پی داشته باشد بدون فعالیت تمام اعضاء اجرایی نمی شود.
حاجی سعید تصریح کرد : استان گلستان در چند سال اخیر به مقصد جدیدی برای گردشگری کشور تبدیل شده است و جنبه های کمتر شناخته شده ای دارد که باید با تلاش فعالان گردشگری استان به مسافران و گردشگران معرفی شود.
او با اشاره به تاریخچه کانون راهنمایان گردشگری کشور یادآور شد : این کانون در دوره ششم گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در ارومیه شکل گرفت و امروز 24 تشکل راهنمای گردشگری بالغ بر 4 هزار و 500 راهنمای گردشگر عضو این کانون هستند.
رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور با اشاره به اهمیت برگزاری گردهمایی سالانه راهنمایان در کشور گفت : مهمترین و بهترین دستاورد این گردهمایی انتقال تجربه افراد با تجربه به تازه کاران حوزه راهنمایان گردشگری کشور بوده است.
او خاطر نشان کرد : با برگزاری این رویداد ملی در استان گلستان ، منفعت آن برای همه فعالان حوزه گردشگری استان خواهد بود و مختص راهنمایان گردشگری نخواهد بود.
 
اعلام حمایت همه جانبه گلستان از برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری در استان
مهندس احمد تجری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز در این مراسم گفت : در نشست هایی که دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور با فعالان و جوامع حوزه گردشگری استان و همچنین استاندار گلستان داشتند ، همه به اتفاق از برگزاری این رویداد ملی در استان گلستان اعلام حمایت کردند.
او با اشاره به این که یکی از دغدغه های اصلی حوزه راهنمایان گردشگری استان برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان بوده است خاطر نشان کرد : ظرفیت های قانونی در دسترس اداره کل میراث فرهنگی نظیر کمیته امنیت گردشگران و با همکاری دادگستری و دادستانی استان برای مقابله با تورهای غیرمجاز به کار گرفته شده است و تعدادی از این گروه های غیرمجاز در روزهای گذشته متوقف شده اند.
تجری تصریح کرد : برای مقابله با تورهای غیرمجاز حرکت جدی در استان شکل گرفته است که امیدواریم با قوت به پیش رود تا موجب دلگرمی فعالان مجاز این حوزه شود.
او گفت : تمام توان اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان برای کاهش دغدغه های راهنمایان گردشگری به کار گرفته خواهد شد.
گفتنی است ، در این نشست فعالان حوزه گردشگری و اعضای انجمن راهنمایان استان گلستان به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداخته و بحث و تبادل نظر کردند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .