عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین رونمایی از لوح ثبت ملی دبیرستان ایرانشهر گرگان

همزمان با اولین آیین بزرگداشت روز دبیرستان ایرانشهر صورت گرفت،

آیین رونمایی از لوح ثبت ملی دبیرستان ایرانشهر گرگان

 همزمان با اولین آیین بزرگداشت روز دبیرستان ایرانشهر گرگان از لوح ثبت ملی بنای تاریخی این دبیرستان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، دکتر هادی حق شناس امروز شنبه 20 مهرماه در آیین رونمایی از لوح ثبت ملی دبیرستان ایرانشهر گرگان اظهار کرد: همان گونه که ۸۰ سال پیش مدرسه ای چون ایرانشهر ساخته شده و بر فرهنگ و آموزش این شهر تاثیر داشته ما هم باید به ساخت مدارسی اینگونه اهتمام ورزیم.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: از اداره کل میراث فرهنگی , گردشگری و صنایع دستی استان گلستان جهت ثبت ملی این اثر فرهنگی و  ارزشمند تشکر و قدردانی می کنم و یقینا دانش آموزان دیروز و امروز این دبیرستان نیز این روز تاریخی را در ذهن خواهند داشت.
مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی , گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز در این مراسم گفت : بنای تاریخی دبیرستان با سابقه ایرانشهر در 12 دی ماه سال 97 با شماره 23250 به ثبت آثار ملی رسیده است که امروز با حضور استاندار محترم و سایر مقامات و مسوولین رونمایی می شود.
او رونمایی از لوح ثبت مدرسه ایرانشهر را برگ درخشانی در دفتر ثبت آثار ملی گلستان دانست و خاطرنشان کرد: در استان گلستان نزدیک به  2هزار اثر تاریخی شناسایی و حدود 900 اثر ثبت ملی شده است و امیدواریم تا پایان سال 98 این رقم به هزار اثر ثبتی برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به این که ساختمان دانشگاه منابع طبیعی گرگان به ثبت ملی رسیده است و ساختمان تالار فخرالدین اسعد گرگانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راه ثبت ملی است گفت : با ثبت این آثار دوستداران میراث فرهنگی دغدغه تخریب آن ها را نخواهند داشت  و آثار فرهنگی استان و شهر گرگان برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.
در این مراسم پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی گلستان و دانش آموختگان دبیرستان ایرانشهر به بیان خاطرات تلخ و شیرین خود در ارتباط با این دبیرستان تاریخی پرداختند.
گفتنی است ، آیین رونمایی از لوح ثبت ملی دبیرستان ایرانشهر گرگان امروز شنبه 20مهرماه با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان , چراغعلی معاون سیاسی و امنیتی استاندار , هزارجریبی نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی,  مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی , گردشگری و صنایع دستی استان , حمیدی فرماندار گرگان , مدیرکل آموزش و پرورش استان , مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی , اعضای شورای شهر گرگان,  دیگر مقامات و مسوولین ,  پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی گلستان و دانش آموختگان دبیرستان ایرانشهر برگزار شد.
 
لازم به ذکر است ، دبیرستان ایرانشهر گرگان قدیمی‌ترین بنای آموزشی استان گلستان است که با هدف تأسیس مدرسه در سال ۱۳۱۷ ساخته‌شده است.این بنا در دوره پهلوی اول با کاربری مدرسه ساخته شده است.
این مکان اولین مدرسه به سبک نوین در شهر گرگان می باشد و ساختمان آن برای همین کاربری ساخته شده است.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .