عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیشرفت 50 درصدی پروژه های آبخیزداری در بخش کنترل سیلاب و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی


پیشرفت 50 درصدی پروژه های آبخیزداری در بخش کنترل سیلاب و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی

 رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از اجرای 32 پروژه آبخیزداری در بخش کنترل سیلاب و آبخوانداری با اعتبار بیش از 13 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: این پروژه ها پیشرفت بالغ بر 50 درصد دارند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، حسن شادمهری با بیان اینکه این اقدامات در سطح بالغ بر 373 هزار هکتار اجرا می شود، گفت:" این پروژه ها شامل سازه های سرشاخه گیر، سنگ و ملاتی و گابیون بندی در 15حوزه آبخیز و 11  شهرستان  در حال اجرا می باشد.

وی افزود:" موقعیت این پروژه ها تا میزان قابل توجهی بر روی حفاظت آب و خاک و مدیریت سیلاب به ویژه تغذیه سفره آب های زیرزمینی پایین دست و تامین آبخوان ها تاثیرگزار می باشد.

رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این 32 پروژه حدود 130 میلیاردریال است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و از طریق انعقاد قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط بخش خصوصی پیشرفت بالغ بر 50 درصد داشته است، به طوریکه حدود 8 پروژه از پروژه های مذکور کاملا به اتمام رسیده است و مابقی نیز با پیشرفت 20 الی 80 درصد در حال انجام می باشد که با برنامه ریزی انجام شده انشالله تا اواخر سال تعهدات اعتباری تعیین شده در گزارش کاملا به اتمام می رسد.

حسن شادمهری افزود: هدف از اجرای پروژه ها بهره وری از رواناب های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش خاک، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .