عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در گالیکش موجب تقویت معیشت خانوار روستایی

مدیر میراث فرهنگی گالیکش تاکید کرد:

ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در گالیکش موجب تقویت معیشت خانوار روستایی

 مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گالیکش گفت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در این شهرستان می‌تواند در بهبود فضای کسب‌وکار و تقویت معیشت خانوار در مناطق روستایی تأثیرگذار باشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمد رزاقی در جلسه پیگیری ایجاد بازارچه صنایع‌دستی با حضور مسئولین شهرستانی گفت: این بازارچه در زمینی به مساحت 2هزار مترمربع و در سه‌طبقه طراحی‌شده و علاوه بر بازارچه صنایع‌دستی، پارکینگ، تأسیسات گردشگری و پذیرایی در کنار این پروژه ایجاد خواهد شد.
او با اشاره به این‌که این بازارچه برای 65 نفر مستقیم و 200 نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌کند، خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی گالیکش ایجاد اشتغال مناسب با اولویت بانوان سرپرست خانوار و نیز دیگر هنرمندان توانمند شهر است.
مدیر میراث‌فرهنگی گالیکش تصریح کرد: مشکل صنایع‌دستی شهرستان در تولید نیست بلکه عدم وجود محلی برای عرضه و فروش محصولات از مشکلات هنرمندان است. در بازارچه صنایع‌دستی علاوه بر امنیت شغلی برای هنرمندان  به‌نوعی سنت‌های بومی شهرستان نیز احیا خواهد شد.
رزاقی اضافه کرد: ایجاد مراکز عرضه صنایع‌دستی به کامل شدن زنجیره تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی منتهی می‌شود بنابراین می‌بایست اقداماتی که به‌صورت مستقیم در زندگی شهروندان نقش دارند در اولویت دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.
جلسه پیگیری ایجاد بازارچه صنایع‌دستی گالیکش با حضور علی‌اصغر میرزایی فرماندار و مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد. 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .