عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت 9 اثر غیرمنقول گلستان در فهرست آثار ملی کشور در سال جاری


ثبت 9 اثر غیرمنقول گلستان در فهرست آثار ملی کشور در سال جاری

ثبت 9 اثر غیرمنقول گلستان در فهرست آثار ملی کشور در سال جاری

 معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت 9 اثر غیرمنقول استان در سال جاری در فهرست آثار ملی خبر داد.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سارا اخوت امروز یکشنبه 13 بهمن‌ماه 98 با اعلام این خبر گفت: آثار غیرمنقول شامل کلیه بناها و محوطه‌های تاریخی است و ثبت آثار در فهرست آثار ملی می‌تواند در راستای حفاظت از اثر بسیار ارزشمند باشد.
او خاطرنشان کرد: خانه شعرباف، تالار فخرالدین اسعد گرگانی، کوشک باغ پهلوی مینودشت، قره‌تپه داز، تپه بازار دیون، تپه آق‌زیبر، کارخانه پنبه گنبدکاووس، ایستگاه راه‌آهن بندر ترکمن، سیکا‌پل و بزپل آثار غیرمنقولی است که در سال جاری به ثبت ملی رسیده است.
معاون میراث‌فرهنگی گلستان یادآور شد: تاکنون 863 اثر استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد 732 اثر شامل 581 محوطه باستانی و 151 بنا و بافت تاریخی مربوط به آثار غیرمنقول است.
اخوت ابراز امیدواری کرد: با ثبت آثار باستانی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی کشور، ضمن معرفی اهمیت این میراث ارزشمند، تمدن دیرینه و کهن این سرزمین بیش‌ازپیش مطرح و معرفی‌شده و گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ و احیای این مواریث گران‌بهای استان برداشته شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .