عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات بیش از یک میلیون و نهصد هزار دلار فرش دستباف در ۹ ماهه سال ۹۳

حسن زاده خبر داد:

صادرات بیش از یک میلیون و نهصد هزار دلار فرش دستباف در ۹ ماهه سال ۹۳

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صادرات فرش دستباف استان به ارزش یک میلیون و 967 هزار دلار طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده اظهارداشت: این میزان صادرات شامل انواع فرش دستباف، قالیچه و غیره است که در اندازه و طرح های مختلف توسط قالی بافان استان تولید شده است.

وی افزود: قزاقستان ،کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی عمده ترین مقاصد صادراتی فرش دستباف استان می باشند.

مهندس حسن زاده تصریح کرد: توسعه بازارهای هدف، شناسایی بازارهای جدید و انجام مطالعات بازار در خصوص تغییر سلیقه مصرف کنندگان در شرایط کنونی می تواند نقش بسزایی در حفظ و ارتقای میزان سهم در بازارهای جهانی داشته باشد.

وی افزود: حجم زیادی از تولیدات استان از دیگر مبادی خروجی کشور صادر می شود که به منظور تعیین و مستند سازی مقدار واقعی صادرات فرش دستباف استان، به تجار توصیه می شود صدور محصولات خود را از گمرکات استان انجام دهند.

حسن زاده به تعداد افراد مشغول به صنعت فرش در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 70هزار نفربافنده فرش و قالی در استان مشغول به فعالیت هستند که حاصل تلاش این بافندگان طی نه ماهه سالجاری تولید 34 هزار متر مربع فرش دست باف و ... می باشد.

وی به بیمه قالیبافان استان نیز اشاره کرد و افزود: بیمه قالیبافی از جمله خدماتی است که دولت برای قالیبافان ارائه می‌دهد و تا کنون تعداد 14772 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند .

 حسن زاده عنوان کرد: امسال 10 دوره آموزش طرح اشتغال ، 4 دوره آموزش بهبافی ، مسابقه طرح و نقشه فرش دستباف برگزار شده و پیگیری تشکیل خانه فرش و ثبت انجمن طراحان فرش دستباف استان را از دیگر برنامه های در حال اجرای سازمان برشمرد .

حسن زاده در پایان افزود : تعداد 35095 کارت شناسایی قالیبافی نیز صادر شده است .

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 877
  • کد خبر : 7093