عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لزوم مطالعه و اجرای "سامانه انتقال و توزیع آب صنایع استان گلستان"

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی اترک با حضور معاون استاندار گلستان مطرح کرد:

لزوم مطالعه و اجرای "سامانه انتقال و توزیع آب صنایع استان گلستان"

 با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، فرماندار آق قلا و تنی چند از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، مشکلات شهرک صنعتی هزارهکتاری اترک بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این جلسه، مشکلات شبکه های زیرساخت و تامین آب، برق و گاز، هزینه های گمرکی و مواد اولیه از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر مسئولین قرار گرفت.
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه در خصوص وضعیت تامین آب صنعت این ناحیه ودیگر نواحی صنعتی استان اظهار کرد: اقبال و رویکرد تاسیس صنایع بزرگ و احداث شهرک های صنعتی استان به دلایل مختلفی ، به منطقه غرب و شمال غربی استان تمایل دارد ، در حالی که در این منطقه بدلیل وجود آبخوانهای فقیر و شور امکان تانین آب مطمئن زیرزمینی وجود ندارد و از طرف دیگر سدهای استان به دلایل فنی و اقتصادی عمدتا در شرق و جنوب شرقی استان احداث شده یا در حال احداث و مطالعه اند.
مهندس حسینی افزود: اتصال منابع آبی شرق و جنوب شرق استان به صنایع درحال احداث و مطالعه مانند شهرک صنعتی اترک، پتروشیمی، و سایر صنایع در دست احداث و در حال مطالعه در غرب و شمال غرب استان ، گزینه " سامانه انتقال و توزیع آب صنایع استان گلستان " را پیش روی ما می گذارد.
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد : در این سامانه ، انشعاباتی از سدهای بوستان ، گلستان ، نرماب و سایر سدهای در دست احداث و در حال مطالعه که دارای تخصیص آب صنعت هستند ، پس از تامین آب صنایع موجود یا در دست توسعه پایاب آن سدها ، آب را به شمال گرگانرود انتقال داده ، سپس خط لوله اصلی ، انتقال آب را به محل مصرف نهایی برعهده می گیرد. در مسیر انتقال نیز با ایجاد انشعابات فرعی، صنایعی که در مسیر خط انتقال احداث خواهند شد ، با توجه به میزان آب موجود و آب مورد نیاز می توانند به تناسب ، صاحب انشعابات اختصاصی شوند.
 وی افزود: به نظر می آید با ایجاد این سامانه ، قسمتی از نگرانی بخش صنعت در خصوص تامین آب حل شده و از طرف دیگر ظرفیت معطل مانده سدها بعنوان تامین کننده آب صنعت مورد استفاده قرار گرفته و توجیه اقتصادی آنها به حد مورد انتظار خواهد رسید و از همه مهمتر اشتغال و ارزش افزوده استان رشد جهشی و قابل توجهی خواهد یافت.
 در ادامه با تصمیم مهندس ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مقرر گردید موضوع در جلسه ای با حضور مدیران اقتصادی ذیمدخل و ذینفع استان گلستان از جمله استانداری، شرکت آب منطقه ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرکهای صنعتی و ... بررسی و پیگیری اعتبار مطالعاتی "سامانه انتقال و توزیع آب صنایع استان گلستان" به عمل آید.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .