عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آبگیری ۶ و نیم میلیون متر مکعب از حجم ۸ و نیم میلیون متر مکعبی سدهای کوچک مخزنی شهرستان گرگان


آبگیری ۶ و نیم میلیون متر مکعب از حجم ۸ و نیم میلیون متر مکعبی سدهای کوچک مخزنی شهرستان گرگان

 مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا گفت : حجم سدهای کوچک مخزنی شهرستان گرگان ۸ و نیم میلیون متر مکعب است که تا کنون ۶ و نیم میلیون متر مکعب آن آبگیری شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، امین عموزاد در جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان اظهار کرد: ۵ هزار و ۳۰۰ چاه مجاز در شهرستان گرگان در بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد.
وی یادآور شد: در شهرستان ۱۴ سد کوچک مخزنی وجود دارد که جمع مساحت آنها ۱۷۵ هکتاراست و حدود یک هزار هکتار  از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهند.
مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا گفت: در سال گذشته در ۷۵۰ حلقه چاه کشاورزی و ۳۳۰ حلقه چاه صنعتی کنترل کشت و مصرف صورت گرفته است که از این تعداد ۲۵۰ حلقه از چاه های کشاورزی حجمی حدود ۷۱۰ هزار متر مکعب و ۸ حلقه چاه صنعتی با حجم ۱۰۸ هزار متر مکعب اضافه برداشت داشته اند که پیگرد قانونی این "آبخوان خواران" انجام شده و در حال انجام است.
 وی افزود: بارندگی مهر ۹۸ تا انتهای فروردین ۹۹ امسال نسبت مدت مشابه درازمدت ۱۹ درصد افزایش داشته است .
مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا ادامه داد: علیرغم افزایش بارندگی ها در گرگان، میزان جریان آب رودخانه های شهرستان حدود ۲ درصد کاهش یافته که نشانه استفاده بیش از حد از آبخوانهای شهرستان است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .