عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زیرساخت لازم برای جهش تولید در بخش فاوای استان مهیا است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان:

زیرساخت لازم برای جهش تولید در بخش فاوای استان مهیا است

زیرساخت لازم برای جهش تولید در بخش فاوای استان مهیا است

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در مصاحبه با خبرنگاران از ایجاد زیرساخت های لازم برای جهش تولید در بخش فاوای استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی با اعلام این خبر گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در دو سال اخیر توانسته ایم همگام با نیاز استان زیرساخت های ارتباطی و فناوری را نیز در جهت رشد شرکت های دانش بنیان و نوپا استان ارتقاء دهیم.
وی افزود: ما با علم به اینکه، فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از بخش های تاثیرگذار در توسعه اقتصاد استان است؛ برنامه های متنوعی از توسعه زیرساخت های ارتباطی گرفته تا توانمندسازی شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دادیم تا بتوانیم زمینه را برای توسعه استان فراهم کنیم.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص اقدامات انجام شده به منظور کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا نیز گفت: ایجاد پوشش ارتباطی حدود 100 درصد در استان، پوشش اینترنت پرسرعت روستایی در بیش از 80 درصد روستاهای استان، توسعه دفاتر پیشخوان روستایی جهت ارائه خدمات دولت به مردم در روستاها، افزایش دسترسی روستاها به پروژه فیبر نوری(تار) و اتصال بیش از نیمی از مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات  از مهمترین برنامه های این اداره کل در ایجاد زیرساخت های ارتباطی در بخش روستایی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به حمایت شرکت های نوپای فعال در حوزه ICT نیز گفت: اعطای تسهیلات نوآفرین و کارآفرین به شرکت های نوپا، برگزاری دوره های توانمند سازی در حوزه های مختلف، حمایت از تیم های بازی سازی استان و برگزاری نمایشگاه های استانی، ملی و بین المللی را از سایر اقدامات این اداره کل برای توسعه شرکت های دانش بنیان این حوزه است.
در انتها نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)گفت: جهش تولید همواره یک گام قبل از توسعه یافتگی است که برای تحقق آن باید زیرساخت‌های استان را از لحاظ عوامل تولید، نوآوری، تکنولوژی و همچنین حمایت‌های دولتی و قانونی تقویت کرد که استان گلستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشرو است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .