عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای رشد درآمد سرانه گلستان که نصف درآمد سرانه کشور است، نیاز به تحول کلی در استان داریم

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان کرد:

برای رشد درآمد سرانه گلستان که نصف درآمد سرانه کشور است، نیاز به تحول کلی در استان داریم

 سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با رئیس سازمان و مدیریت برنامه ریزی استان اظهار کرد: درآمد سرانه استان نصف درآمد سرانه کشور است و برای رشد درآمد سرانه نیاز به تحول کلی در استان داریم و هر کدام از ما در هرجایگاهی باید به ارتقاء این سرانه کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی از جمله اقدامات لازم را تسریع در صدور مجوزهای لازم در قالب مقررات، اخذ تفویض هایی که می توان از مرکز گرفت و جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف مانند بخش آب دانست.
سرپرست شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه یکی از مسائل مورد نیاز توسعه صنایع استان در حال حاضر مساله آب است، گفت: اکثر سدهای استان تخصیص آب صنعت دارند ولی از این تخصیص به دلیل واقع شدن سدها در شرق و توسعه صنایع در غرب استان استفاده نمی شود، به همین دلیل به جد پیگیر مطالعه و احداث سامانه انتقال آب صنعت استان هستیم  ودر این راه نیاز به حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی از انجام مطالعات این طرح است تا سپس به جذب سرمایه گذار برای اجرای آن پرداخت.
مهندس سید محسن حسینی گفت: به دنبال ظرفیت بالای استان در بحث گردشگری آبی، 25 نقطه از سدهای کوچک مخزنی و سدهای بزرگ استان را به عنوان نقاط هدف مشخص کرده ایم و در پی فراخوان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم که در صورت اجرا،  این طرح می تواند در جذب و افزایش ماندگاری گردشگر در استان ودر نهایت در افزایش سرانه استان موثر باشد.
وی بیان کرد: مشخص کردن ردیفی برای هزینه های مستند سازی و آموزش همگانی در موافقت نامه طرح ها از دیگر مواردی است که نیاز است هم در سطح استان و هم ملی به دلیل ضعف اساسی در بخش  آگاهی بخشی و آموزش همگانی در کشور به آن پرداخته شود. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه، اظهار کرد: یکی از موضوعات که در سند آمایش استان وجود دارد، استفاده از آب دریا و آب شیرین کن ها و استفاه از آبهای غیر متعارف به ویژه برای مصارف صنعت است که باید بستر آن را در حوزه غیر دولتی فراهم کنیم چرا که محدودیت در حوزه آب سطحی و زیرزمینی زیاد است و استان را نمی توان فقط با این ظرفیت ها به سمت توسعه سوق داد.
مهندس عابدی افزود: یکی از دستگاه های موثر در توسعه استان شرکت آب منطقه ای است که بسیاری از موضوعات توسعه ای استان لاجرم به حوزه آب منطقه ای گره می خورد که شامل پروژه های صنعت، گردشگری، کشاورزی و...است. 
وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری نگاه را شفاف تر کنید و با نگاه فنی و کارشناسی زمان استعلام ها کوتاه تر ودر جهت پیشبرد سریع تر کار صورت گیرد، و با توجه به سال جهش تولید نگاه به مساله توسعه باید فراتر از نگاه بخشی باشد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .