عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمل و جابه جایی بیش از 112 هزارتن سیب زمینی و کلزا در گلستان طی 20 روز خرداد


حمل و جابه جایی بیش از 112 هزارتن سیب زمینی و کلزا در گلستان طی 20 روز خرداد

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از حمل و جابه جایی 112 هزار و 606 تن کلزا و سیب زمینی طی 20 روز اول خردادماه جاری و همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی استان خبرداد.

"ایوب میرشاهی"روز دوشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع گفت: میزان حمل کلزا 43 هزار و 240 تن و میزان حمل سیب زمینی 69 هزار و 366 تن بوده که از طریق 9 هزار و 579 سفر درون و بیرون استانی حمل و جابه جا شد.

به گفته وی، در کلزا بیشترین تناژ به میزان یک میلیون و 253 هزارتن در داخل استان و در سیب زمینی بیشترین تناژ به میزان حدود 70 هزارتن در بیرون استان جابه جا شده است.

میرشاهی با اشاره به رفع مشکلات تامین کامیون برای انتقال سیب زمینی کشاورزان استان به سایر استان ها از جمله اصفهان، تهران، شیراز، اردبیل، ارومیه و تبریز، افزود: این مشکل بیشتر به دلایل همزمانی برداشت سیب زمینی با کلزا، باقلا، گندم و جو، مواجهه با اعمال محدودیت ترافیکی تعطیلی دوم تا پنجم خرداد، عدم مدیریت کشاورزان در برداشت محصول و کشت بیش از حد ظرفیت تولید استان در سال زراعی جاری بود.

به گفته وی، براساس آمار سامانه کنترل بارنامه روزانه دوهزار دستگاه از ناوگان های باری بومی و غیربومی این محصولات را از استان بارگیری و به سایر استان های متقاضی حمل می کنند.

میرشاهی اضافه کرد: کرایه حمل این محصولات نیز پس از بارگیری و دریافت بارنامه به رانندگان اعطا شده و طی بازدیدهای میدانی و گزارشات مکتوب؛ در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .