عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رهاسازی دو کوهنورد گلستانی در ارتفاعات صخره ای نیلکوه گالیکش


رهاسازی دو کوهنورد گلستانی در ارتفاعات صخره ای نیلکوه گالیکش

رهاسازی دو کوهنورد گلستانی در ارتفاعات صخره ای نیلکوه گالیکش

 با تلاش شبانه روزی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گلستان کوهنوردان گرفتار در ارتفاعات صخره ای نیلکوه گالیکش در شرق گلستان، به سلامت نجات یافتند.

به گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) جمعیت هلال احمر استان گلستان؛ درساعت 13 مورخه 9 /1 /94 پس از تماس با تلفن ندای امداد 112 مبنی بر اینکه 2 کوهنورد که جهت پیاده روی به ارتفاعات نیل کوه از توابع شهرستان گالیکش رفته و بدلیل صعب العبور بودن کوهستان و شرایط جوی نا مساعد در شکاف عمیقی در ارتفاعات صخره ای نیلکوه در حوالی روستای پاسنگ بالا شهرستان دچار سانحه شده؛ بلافاصله 4 تیم جستجو و نجات کوهستان شعبه مینودشت به منطقه اعزام شدند.

جواد بیاری گفت : پس ار طی مسافتی به سمت منطقه حادثه تیم پشتیبانی با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی جغرافیایی منطقه، از شعبه گنبد عازم منطقه شد و با توجه به اینکه این دو کوهنورد، به دلیل صعب العبور بودن منطقه از موقعیت مکانی خود اطلاعات دقیقی نداشته و تنها وسیله ارتباطی دستگاه تلفن همراه بود؛ تیم های عملیاتی استان در ساعت 11شب موفق به شناسایی مسیر های دسترسی به مصدومان شدند.

مسئول مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) جمعیت هلال احمر استان گلستان در ادامه افزود: شکاف های عمیق و صعب العبور ارتفاعات صخره ای منطقه و از طرفی شرایط نامساعد جوی، پیشروی بیشتر را از تیم ها صلب کرده بود. اما در هر صورت تیم های کوهستان کارگاههای لازم را ایجاد و تا پاسی از شب به جستجو ادامه دادند. در این میان در عین تلاش بسیار زیاد امدادگران و نجاتگران، تنها راه ممکن حمایت روانی این دوکوهنورد بود.

وی خاطر نشان کرد: با روشن شدن هوا و مساعد شدن شرایط جوی، سرعت العمل جستجو در لابلای شکاف ها افزایش پیدا کرده و در اولین ساعات صبح مجدد تیم های پشتیبانی شهرستانهای آزادشهر و گرگان به سایر نجاتگران ملحق و درحوالی ظهر؛ موفق به شناسایی محل دقیق حادثه شده و توانستند در ساعت 35 /19 دو کوهنورد گرفتار در ارتفاعات را به سلامتی نجات دهند.

رهاسازی دو کوهنورد گلستانی در ارتفاعات صخره ای نیلکوه گالیکش

جواد بیاری در پایان اعلام کرد: عملیات جستجو و نجات از ساعت 13روز نهم فرودین آغاز شد. اما با توجه به مه آلوده بودن منطقه، صخره ای بودن و شیب 95 درصدی ارتفاعات نیلکوه شهرستان گالیکش عملیات نجات تا ساعت 19روز دهم فرودین به طول انجامید. همچنین در این عملیات جست و جو و نجات؛ 15نجاتگر کوهستان، 6 نفر پرسنل بهمراه 4 خودور کمکدار و یک موتور کراس حضور داشتند.

 

رهاسازی دو کوهنورد گلستانی در ارتفاعات صخره ای نیلکوه گالیکش

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .