عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره‌برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن در هفته دولت


بهره‌برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن در هفته دولت

بهره‌برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن در هفته دولت

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در بازدید از ظرفیت‌های شهرستان ترکمن از بهره‌برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن در هفته دولت سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری چهارشنبه 22 مردادماه 99 ضمن بازدید از ظرفیت‌های شهرستان ترکمن باهمراهی فرماندار این شهرستان در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گلستان، گفت: شهرستان بندر ترکمن باتوجه به برخورداری از هنرمندان بسیار توانمند ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع‌دستی و همچنین پتانسیل‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری دارد.
او بیان کرد: تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی و راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی از جمله اقداماتی است که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی در سال جاری در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
تجری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با محوریت فرمانداری و با اعتبارات در نظر گرفته شده، در هفته دولت سال جاری شاهد بهره‌برداری از فاز نخست جاده سلامت باشیم.
او اضافه کرد: عملیات اجرایی تکمیل فاز اول جاده سلامت بندر ترکمن  با اعتبار 9 میلیارد و 73 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌های استانی در شهرستان بندر ترکمن در حال اجرا است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: در عملیات اجرایی این فاز حدود 500 متر مسیر جاده سلامت در عرض حدود 7 متر به‌همراه تمامی عملیات مربوطه به اجرای زیرسازی و تحکیم بستر و موزاییک‌فرش که جمعاً در حدود 3500 متر مربع از مسیر جاده سلامت را شامل می‌شود پیش‌بینی شده است.
او اظهار امیدواری کرد: باتوجه به ظرفیت‌های شهرستان و همچنین ظرفیت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حمایت از سرمایه‌گذاران شاهد بهره‌برداری بیش از پیش پروژه‌های زیرساختی گردشگری شهرستان نظیر مجتمع‌های تفریحی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی باشیم.
سیدصادق شیرنگی فرماندار شهرستان ترکمن در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان گفت: شهرستان ترکمن دارای امکانات و پتانسیل‌های منحصر‌به‌فردی در استان است.
او خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت آبی در آینده، بخش کشاورزی دچار تنگناهایی می‌شود که می‌بایست جایگزین‌های مطلوبی را برای این حوزه برنامه‌ریزی کنیم؛ یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آینده که می‌تواند موجب تحول شهرستان و استان شود بخش گردشگری است.
فرماندار شهرستان ترکمن بیان کرد: صنایع‌دستی ترکمن، بازارچه هفتگی، بازارچه اسکله، میدان سوارکاری، جزیره آشوراده از جمله ظرفبت‌های بخش گردشگری شهرستان ترکمن است که می‌توان از آن در راستای توسعه شهرستان بهره‌برد.
او تصریح کرد: در حوزه ایجاد اشتغال جوانان و افراد جویای کار در حوزه گردشگری هیچگونه محدودیتی در شهرستان وجود ندارد و مردم شریف شهرستان که در زمینه گردشگری طرح مناسبی دارند می‌تواند با ارائه آن اعتبارات کافی برای کمک به راه‌اندازی این طرح ها را دریافت کنند.
چهارشنبه 22 مردادماه 99 احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با حضور در شهرستان ترکمن و باهمراهی سیدصادق شیرنگی فرماندار این شهرستان، شهردار، اعضا شورای اسلامی شهر و رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان از پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بازدید کرد.

بهره‌برداری از فاز نخست جاده سلامت بندر ترکمن در هفته دولت

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .