عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آئین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه برگزار شد

با حضور سردار قربانی؛

آئین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه برگزار شد

آئین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه برگزار شد

 همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور سردار مرتضی قربانی، فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، ایثارگران و خانواده معزز شهدا و جمعی از دانشگاهیان، یکشنبه، ششم مهرماه، در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آئین، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در اوایل پیروزی انقلاب اتفاق افتاد و ابرقدرت‌های دنیا و صدام با تصور اینکه کشور ایران از نظر نظامی، اقتصادی و همبستگی ملی در شرایط مناسبی قرار ندارد با هدف دستیابی به خاک و ضربه زدن به نهاد نوپای انقلاب اسلامی اقدام به حمله نظامی کردند.

دکتر نجفی نژاد دلیل عدم موفقیت صدام در رسیدن به اهداف خود را وجود ایمان، روحیه ایثار و فداکاری در جوانان این مرز و بوم دانست و افزود: از خود گذشتگی و شهادت طلبی های این جوانان باعث ایجاد گنجینه ارزشمندی در دفاع مقدس شده است.

وی افزود: وظیفه همه ما این است که بعد از گذشت چهل سال از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، این گنجینه ارزشمند را در جامعه نهادینه نموده و جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهدا و رزمندگان را بیان و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه علیرغم تلاش‌های فراوان دشمنان در جهت تخریب آثار و دستاوردهای جنگ و دفاع مقدس و برنامه ریزی جهت عدم انتقال آن رشادت ها و ایثارگری ها به نسل های جدید گفت: خوشبختانه نسل جدید مشتاق شنیدن این جانفشانی ها و درس آموخته های دوران دفاع مقدس بوده و است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد مشکل در نظام جمهوری اسلامی است گفت: باید جوانان و دانشجویان کشور باید فراگیری دروس کسب دانش و رسیدن به قله‌های رفیع علمی در جهت رفع مشکلات اقتصادی جامعه اقدام نمایند.

در ادامه سردار مرتضی قربانی، فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس ضمن تبریک ایام بزرگ و عزتمند دفاع مقدس گفت: عنایت خداوند در همه مقاطع تاریخ شامل حال مردم ایران بوده و است.

ایشان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تحریف آثار و دستاوردهای دفاع مقدس در بین جامعه علی الخصوص نسل جوان است، گفت: کشور ایران در طول تاریخ همواره مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است و حتی در دوران دفاع مقدس تمامی کشور ها به جز دو کشور، با صدام همکاری کردند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: قیام حضرت امام خمینی (ره) با حمایت و همراهی مردم و پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد دست دشمنان و غارتگران از کشور کوتاه شود.

سردار قربانی با اشاره به وجود منابع و معادن ارزشمند مختلف در کشور گفت: کشور بزرگ ایران با وجود این منابع و معادن نیازی به کشورهای دیگر نداشته و همه اساتید و دانشجویان و اقشار مختلف جامعه باید در جهت استفاده بهینه از این منابع تلاش کنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس کشور ذخیره ارزی و امکانات کمی داشت گفت: با وجود تمامی این مشکلات، درایت و تدابیر سیاسی نظامی و اقتصادی، زیرکی و دقت فرماندهان دوران دفاع مقدس و جان فشانی و ازخودگذشتگی جوانان این مرز و بوم باعث برتری ایران در مقابل ابرقدرت‌های دنیا شد.

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: دشمنان به دنبال تحمیل افکار و عقاید خود بر اذهان نسل جدید کشور هستند اما مردم ایران با تأسی از شهدا و بهره گیری از درس آموخته های دفاع مقدس که عزت و شرف ملی آنها است و همچنین اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان ایستاده اند و خواهند ایستاد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .