عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید معاون رئیس جمهور از بوستان کسب و کار دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان


بازدید معاون رئیس جمهور از بوستان کسب و کار دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

بازدید معاون رئیس جمهور از بوستان کسب و کار دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

 دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، که امروز، نوزدهم مهرماه با هدف بازدید از طرح ها و دستاوردهای فناوری و کارآفرینی هسته های فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به استان گلستان سفر کرده است با حضور در بوستان کسب و کار دانشجویی، از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بازدید کرد.

دکتر نجفی نژاد در این بازدید گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۲، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان صرفاً یک دانشگاه آموزشی بود و هیچ فضای فناوری دانش بنیان و هسته فناور در دانشگاه وجود نداشت.

وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید و به دنبال تحول آموزش عالی، در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فعالیت های پژوهشی و همچنین مأموریت های کارآفرینی آغاز شد و اقدامات بسیار خوبی در این دو حوزه صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ هسته و واحد فناور در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مشغول به فعالیت هستند و از این میان ۶ شرکت، دانش‌بنیان هستند گفت: تمام زیرساخت‌های لازم برای دانشگاه نسل سوم و دانش‌بنیان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فراهم است.

دکتر نجفی‌نژاد وجود فضاها و ظرفیت‌های مختلف در استان را جزء ثروت‌های کشور دانست و افزود: ما فضاها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده ایم و اکنون بیش از۴۰۰۰ متر مربع فضا برای فعالیت های دانش بنیان در اختیار دانشجویان قرار دارد.

ایشان با اشاره به اینکه پروژه بوستان کسب و کار از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه کلید خورد، گفت: امیدواریم با همکاری همه جانبه، زنجیره ارزش افزوده در استان را تکمیل، تا اقتصاد کشاورزی گلستان تقویت شود.

وی افزود: رشد علمی دانشگاه ارگانیک است و کلیه فعالیت ها در دانشگاه با برنامه ریزی و براساس نقشه راه فعالیت‌های علمی انجام می شود.

رئیس دانشگاه در پایان با توجه به کشاورزی بودن ماهیت استان گلستان خاطرنشان کرد: هر رشدی که قرار است در استان شکل بگیرد باید بر محور کشاورزی باشد و تلاش می‌ کنیم با چشم اندازی که داریم بتوانیم زیست‌بوم نوآوری را در استان شکل دهیم.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .