عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور اخطاریه برای آبیاری کنندگان مزارع با فاضلاب خام

مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان عنوان کرد:

صدور اخطاریه برای آبیاری کنندگان مزارع با فاضلاب خام

صدور اخطاریه برای آبیاری کنندگان مزارع با فاضلاب خام

 مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 120 مورد آبیاری مزارع با فاضلاب خام شناسایی و اخطاریه های آن به مالکان امر صادر و رونوشت  اخطاریه ها برای دستگاه های اجرایی و نظارتی (سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت و محاکم قضایی و...) ارسال شده است. 

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس عبدالرضا کابلی اظهار کرد: آبیاری مزارع و زمینهای کشاورزی با فاضلاب خام و تصفیه نشده یکی از مشکلاتی است که سالهاست مورد توجه مسئولان قرارگرفته است زیرا به طور مستقیم با سلامت شهروندان جامعه ارتباط دارد. 
وی افزود: انواع سبزی، صیفی و محصولاتی که در اراضی کشاورزی مورد آبیاری با فاضلاب خام تولید می شود، ممکن است بدون نظارت برشیوه پرورش و آبیاری وارد بازار شوند و با مصرف آن سلامت افرادجامعه به خطر افتد.
مهندس کابلی بیان کرد: براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی مانند آلوده کردن آب آشامیدنی و توزیع آن، دفع غیر بهداشتی فضولات دامی و مواد زائد، تخلیه سموم در رودخانه ها و استفاده غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.طبق ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب، سازمان حفاظت محیط زیست مسئولیت پیشگیری از آلوده ساختن منابع آبی را برعهده دارد. 
وی تصریح کرد: هرچند شرکت آب منطقه ای مسئولیت قانونی در این خصوص ندارد اما همواره و بطورمستمر از محل دفع فاضلاب بازدید و در صورت استفاده از آبیاری مزارع با فاضلاب خام ، ضمن تذکر شفاهی، اخطاریه های آن را برای مالک ابلاغ و مراتب به دستگاههای مرتبط اعلام می گردد .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .