عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری ساخت سدکوچک مخزنی برای روستای رحمت آباد/ ممنوعیت برداشت شن و ماسه از پل فاضل آباد به سمت جنوب

در دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان همراه با نماینده مردم علی آباد کتول از روستای رحمت آباد عنوان شد:

پیگیری ساخت سدکوچک مخزنی برای روستای رحمت آباد/ ممنوعیت برداشت شن و ماسه از پل فاضل آباد به سمت جنوب

پیگیری ساخت سدکوچک مخزنی برای روستای رحمت آباد/ ممنوعیت برداشت شن و ماسه از پل فاضل آباد به سمت جنوب

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار مردم و مسئولین که با حضور نماینده مردم علی آباد کتول از روستای رحمت آباد انجام شد،  احداث سد کوچک مخزنی که از تقاضاهای مردم این روستا بود، را مورد تاکید قرار داد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: مردم از نحوه برداشت شن و ماسه از رودخانه محمدآباد در مجاورت روستا نگران هستند، که در این نشست، روند برداشت شن و ماسه از رودخانه توضیح داده شد. 
 برای برداشت شن و ماسه مجوز اداره صمت لازم است که نظارت هم بر عهده هم صمت و نظام مهندسی معدن می باشد. هر مجوزی صادر می شود بهره بردار مکلف است تابلویی از روند برداشت و زمان آغاز و پایان کار را اطلاع رسانی نماید. 
مهندس حسینی افزود: رودخانه محمدآباد رودخانه جوان وآسیب پذیری است و در حال حاضر از پل فاضل آباد به سمت جنوب برای برداشت شن و ماسه ممنوعه اعلام شده است. .مگر در موارد خاص که سیلابی می آید و باری را با خود می آورد که آن بار ممکن است به اطراف رودخانه آسیب برساند، که اجازه برداشت داده می شود. 
مهندس حسینی با بیان اینکه رودخانه معدن نیست، گفت: رودخانه مجرای عبور آب و زهکش منطقه است که سیلاب را کنترل و آبهای زیرزمینی را تغذیه می کند ولی معدن نیست که بدون ضابطه بتوان از آن شن و ماسه برداشت کرد.
وی افزود: مردم تقاضای سد کوچک مخزنی و آب بندان از حقابه دهنه محمدآباد داشتند که ما موافق این مساله هستیم. برای کنترل بهتر استفاده از حقابه آب بندان احداث کنیم. لازم است شورا درخواست بدهد و اراضی مشخص گردد زمین مناسب پیشنها داده شود تا بتوان پیگیری لازم را انجام داد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .