عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین نشست پایش حریق در عرصه های ملی برگزار شد


دومین نشست پایش حریق در عرصه های ملی برگزار شد

 هم اندیشی و تبادل نظر کارشناسی با موضوع اطفا حریق و اشتراک و انتقال تجربیات اطفا حریق توسکستان در سالن جلسات یگان حفاظت اداره کل برگزار گردید.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان،این هم اندیشی با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ادارات و فرماندگان یگان شهرستان ها با هدف انتقال و اشتراک تجربیات، موانع و نواقص در خصوص اطفا حریق توسکستان انجام شد.

ابوطالب قزل سفلو ضمن تشکر از تمامی نیروهای حفاظتی و کسانی که در عملیات اطفا حریق همکاری و مساعدت نمودند، اظهار داشت: طی ده روز گذشته 14  نقطه در کل استان حریق داشتیم که با مساعدت و همکاری نیروهای حفاظتی منابع طبیعی، محیط زیست،هلال احمر ... وترکیب بندی نیروهای توانمند توام با وفاق و همدلی همگان سبب شد قبل از شروع باران حریق کنترل شده و با بارش رحمت الهی اطفا به صورت کامل انجام شود.

وی تعامل و همکاری با سایر دستگاهها در امر کنترل و پیشگیری و اطفای حریق را بسیار مهم دانسته و اضافه کرد: خوشبختانه در تجربه حریق توسکستان شاهد این موضوع بودیم که ارتباط و همکاری خوبی بین منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی و امدادی وجود داشت و لازم است که این ارتباط ها تداوم و تقویت بیشتری یابد.

وی ادامه داد: به منظور واکنش سریع نیروهای یگان حفاظت در تمامی شهرستان های استان بایستی با تجهیزات و امکانات موجود به حالت آماده باش در آمده تا درهنگام وقوع آتش سوزی های احتمالی سریعا وارد عمل شوند.

ایشان امر اطلاع رسانی را بسایر مهم برشمرده و گفت: با توجه به تاثیرگزاری اصحاب رسانه درنگرش افکارعمومی، اطلاع رسانی درست می تواند در ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در عرصه های منابع طبیعی تاثیرگزار باشد.

قزل سفلو همچنین ضمن اشاره به انتشار مستندات نامربوط در برخی رسانه های مجازی افزود: با توجه به نگاه حساس جامعه به منابع طبیعی باید تلاش کنیم که درشرایط سخت که منطقه صعب العبوربوده و امکان تردد افراد سخت می باشد در حد امکان مستندات حتی به شکل کوتاه اما کیفی توسط همین نیروهای اعزام شده به محل گرفته شده و در اختیار روابط عمومی قرار گیرد و با انتشار واقعیات، در واقع جایی برای قرارگیری فیلم ها و عکس های غیرواقعی باقی نماند.

محمد آریان فر، جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل نیز در بخشی از سخنان خود گفت: در حادثه حریق توسکستان 14 دستگاه دولتی حضور داشتند و نیروهای حاضر در صحنه 533 نفربوده که از این تعداد 166 نفر روز در ارتفاعات مستقر شدند.

وی ادامه داد: این تعداد به 37 اکیپ 12 الی 15 نفره تقسیم شده که 123 نفر پیاده و 430 نفر به صورت هلی برد به منطقه اعزام شدند.

آریانفر افزود:  از افراد اعزام شده 130 نفر کوهنورد و مردمی بوده و به طور معمول 30 نفر در پایین به صورت پشتیبان حضور داشتند. لازم به ذکر است در اطفا حریق 12 نفر مصدوم و 1 نفر نیز در بیمارستان بستری شد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل تصریح کرد: در این حریق 48 سورتی پرواز و 5/ 5 تن بار حمل و جابجا گردید.

ایشان در ادامه تصریح کرد:در بحث کنترل و مهار آتش بایستی از توان تمامی نیروهای کارآمد و تجهیزات و امکانات استفاده بهینه داشته باشیم. با توجه به توپوگرافی این نوع حریق و منطقه ی سختی که نیروها با آن روبرو بودند لازم است تدابیر لازم حفاظتی برای مهار و کنتر حریق چه به لحاظ نیروی انسانی و چه تجهیزات مورد بررسی و دستور کار قرار گیرد تا اقدامات سریع و به موقع انجام شود.

در این هم اندیشی تجربیات نیروهای اعزامی به منطقه به سمع و نظر همگان رسید و به مواردی همچون تشکیل تیم ویژه و سریع اطفا حریق ، استفاده از راه بلدهای حرفه ای، استفاده ا اسب و قاطر جهت حمل تجهیزات، شناسایی چشمه ها، منطقه بندی حریق و پایش منطقه به وسیله هلی شات و برگزاری دوره های توجیهی مهار حریق و... اشاره گردید.

در خاتمه، ابوطالب قزل سفلو از استاندار محترم که در روزهای حریق بعضا روزی 2 بارنیز در منطقه حاضر و شرایط را بررسی می کردند تشکر نمود. همچنین از تمامی نیروهای مردمی پایگاه های بسیج، بخشداری ها و فرمانداری ها، گروههای کوهنوردی، فرمانده سپاه نینوا، مدیریت بحران و استانداری تشکر و سپاس ویژه نمود.

 

دومین نشست پایش حریق در عرصه های ملی برگزار شد

 

دومین نشست پایش حریق در عرصه های ملی برگزار شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .