عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان برپا شد

به صورت مجازی و در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛

آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان برپا شد

آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان برپا شد

 با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و شاعران، آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان در بستر مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین اختتامیه مجازی جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان (تپش های ماندگار 12) و (گلپونه های آتش 8) با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون پروش فکری کودک و نوجوان و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان و جمعی از شاعران گلستانی در شامگاه چهارشنبه 10 دی ماه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجازی، شعبانعلی یازرلو از شهرستان رامیان به شعر خوانی پرداخت و در ادامه عادله كشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در جایگاه حضور یافت و گفت: ادبیات انقلاب خصوصا دفاع مقدس طیف وسیعی از مردم را با خود همراه کرد و ژانری با عنوان ادبیات دفاع مقدس پدید آمد که بسیار مورد استقبال حتی در میان نسل جوان قرار گرفت.

وی ارائه گزارشی مبسوط از نحوه شکل گیری این جشنواره ارزشی، اظهار کرد: جشنواره شعر با دفاع مقدس از سال 83 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت و از سال 94 و پس از امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، به صورت دوسالانه جشنواره تپش های ماندگار و گلپونه های آتش برپا شد.

در ادامه فاطمه رضایی شاعر نوجوان و قاسم بای از شاعران فعال رامیانی در بستر مجازی شعر خوانی کردند.

سپس سرهنگ پاسدار محمدرضا کاظمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند این رویداد ارزشی و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه، درباره نقش شعر و ادب در تبیین ارزش های دفاع مقدس مطالبی را مطرح کرد.

در ادامه پس از شعر خوانی فاطمه کیقبادی از شهرستان گرگان که به صورت حضوری در آیین شرکت کرده بود، محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، گفت: قلم زدن در حوزه دفاع مقدس ارزشمند است و می توان با بهره مندی از زبان شعر و داستان بسیاری از ارزش های نهفته در دفاع مقدس را به نسل های آتی منتقل کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه فعالان حوزه ی دفاع مقدس شایسته ست از نزدیک با خانواده های شهدا و ایثارگران در ارتباط باشند، افزود: انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل نو با بهره مندی از شیوه های نو ممکن است.

در انتها پس از شعرخوانی گلی دیلم کتولی شاعر علی آبادی و قرائت بیانیه هیات داوران، برگزیدگان هر بخش معرفی شدند.

یادآوری می شود رونمایی از کتاب های «نسل ماندگار» به قلم احمد خواجه نژاد و «سلیمان در گلستان» به قلم غلامرضا خارکوهی از دیگر برنامه های آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .