عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان با حضور معاون وزیر علوم برگزار شد


اولین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان با حضور معاون وزیر علوم برگزار شد

اولین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان با حضور معاون وزیر علوم برگزار شد

 اولین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان، با حضور دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، دکتر نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه معین استان و سایر روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در این نشست با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی در اواخر سال ۱۳۹۴ با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد و از سال ۱۳۹۵ به وزارت علوم ابلاغ گردید گفت: تشکیل این شورا مستند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دکتر رحیمی افزود: مراکز و موسسات آموزش عالی باید در طرح ساماندهی، نقش پذیری و مشارکت در تولید علم در مجامع بین المللی و مشارکت فعال در زمینه توسعه فناوری‌های خود داشته باشند.

ایشان تاکید کرد: دانشگاه های ضعیف در این طرح یا تجمیع شده و یا به دانشگاههای دیگر ملحق خواهند شد.

وی افزود: موفقیت در جامعه، مستلزم حضور در دانشگاه ها است و لازم است دانش‌آموزان در راستای مهارت آموزی و اشتغال آموزی در دانشگاه ها حضور یابند.

ایشان با بیان اینکه شورای عالی استان مرجعی بسیار مهم است و در آن تمامی روسای دانشگاه های استان حق رأی دارند گفت: در این شورا باید مزیت های نسبی استان را شناسایی و برای موسسات، مأموریت‌هایی متناسب با این زمینه ها تعریف کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در حوزه فناوری مانند حرکت در حوزه پژوهش است و حدی در آن وجود ندارد.

 دکتر رحیمی گفت: باید زمینه فعالیت های مراکز رشد را در موسسات آموزشی فراهم کرد. مهم‌ترین متقاضیان فعالیت در این مراکز، دانشجویان هستند و می توانند ایده های خود را به محصول تبدیل کنند.

ایشان همچنین بر افزایش خدمات بین آزمایشگاهی موسسات آموزش عالی استان تاکید کرد و افزود: با این کار می‌توان با صنعت تعامل بیشتری ایجاد و زمینه‌های رفع مشکلات در آن را فراهم نمود.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه معین استان گفت: در حال حاضر علی رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات، آموزش عالی استان در جهت کیفی‌سازی رشد چشمگیری داشته و شاهد حضور چندین عضو هیأت علمی از دانشگاه های استان در فهرست دانشمندان یک درصد و دو درصد دنیا هستیم.

دکتر نجفی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه رشته‌ها، تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و تلاش شده است که از موازی‌کاری جلوگیری شده و رشته ها در حوزه نیازهای منطقه‌ای تعریف شود.

در ادامه جلسه، روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان به بیان دیدگاه‌هاو نظراتی خود پرداختند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .