عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‌اندازی سامانه ثبت تور برای دفاتر خدمات مسافرتی


راه‌اندازی سامانه ثبت تور برای دفاتر خدمات مسافرتی

راه‌اندازی سامانه ثبت تور برای دفاتر خدمات مسافرتی

 معاون گردشگری استان گلستان از راه‌اندازی سامانه ثبت تورهای گردشگری باهدف رصد اجرای تور و جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز خبر داد و گفت با ابلاغ بخشنامه این سامانه به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی استان گلستان از فعالیت و اجرای تورهای گردشگری ثبت‌نشده در این سامانه جلوگیری خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری امروز شنبه 25 بهمن‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: طبق بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور حمایت از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند (ب) و جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز، ازاین‌پس همه دفاتر در سطح استان گلستان و همچنین کشور ملزم به درج اطلاعات برنامه‌ها و بسته‌های سفر خود در "سامانه ثبت گشت" در بستر سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری به نشانی ta.mcth.ir هستند.
او خاطرنشان کرد: باهدف رصد اجرای تورهای برنامه‌ریزی‌شده و جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز پس از ثبت هر تور توسط دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، کد رهگیری مربوط به برنامه گشت(تور) به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد و در صورت عدم ثبت برنامه سفر در سامانه ثبت گشت، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت تورهای گردشگری جلوگیری خواهد کرد.
معاون گردشگری استان گلستان بیان کرد: در سال‌های اخیر با افزایش شکایات مردم در حوزه برگزاری تورهای غیرمجاز و راهنمایان بدون کارت معتبر مواجه بودیم که این امر به دلیل عدم اطلاع از عواقب و خطرات انتخاب این‌گونه تورها بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها و متولیان است.
او با اشاره به این‌که تأمین امنیت و سلامت گردشگران اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان است، از مردم و علاقه‌مندان به تورهای گردشگری درخواست کرد با دقت در انتخاب تورها، از شرکت در برنامه‌های سفری که توسط افراد فاقد مجوز و صلاحیت برگزار می‌شود، جدا خودداری کنند.
قندهاری گفت: هم استانی‌ها می‌توانند به‌منظور استعلام تورها و برنامه‌های سفر و همچنین ارائه شکایات و پیشنهاد‌ها با شماره ۳۲۲۲۴۵۸۱_۰۱۷ معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تماس حاصل کنند.
او تأکید کرد: تورهای گردشگری الزاماً می‌بایست توسط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و با حضور راهنمای گردشگری دارای کارت معتبر و در قالب ثبت در" سامانه ثبت گشت" انجام شود و هر فعالیت تور گردشگری خارج از این سامانه غیرمجاز بوده و تخلف تلقی خواهد شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .