عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای تأمین منابع احیا بناهای تاریخی استان گلستان با کاربری گردشگری


آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای تأمین منابع احیا بناهای تاریخی استان گلستان با کاربری گردشگری

آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای تأمین منابع احیا بناهای تاریخی استان گلستان با کاربری گردشگری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در استان گلستان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بافت‌های تاریخی استان گلستان برای ایجاد ظرفیت‌های گردشگری، از آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای همکاری لازم در راستای تأمین منابع پروژه‌های گردشگری در بناهای تاریخی استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، اصغر نورالله‌زاده در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در راستای همکاری‌های فی‌مابین درزمینه اجرا و اتمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این استان، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در بافت تاریخی گرگان و بافت تاریخی گمیشان برای ایجاد ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد.
او خاطرنشان کرد: همکاری لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در راستای ایجاد پروژه‌های گردشگری در بافت‌های تاریخی استان خواهیم داشت و امیدواریم این ظرفیت خوب در خدمت توسعه گردشگری استان و ایجاد اشتغال و سرگرمی و تفریح برای مردم قرار گیرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: از ردیف‌های اعتباری صندوق کارآفرینی امید و همچنین ظرفیت تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای اتمام پروژه‌های گردشگری در دست اقدام و آغاز پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی جدید در استان بهره خواهیم برد.
نورالله‌زاده بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در بحث ساماندهی پروژه‌های میراثی با کاربری گردشگری صورت‌گرفته است که جای تقدیر دارد.
در ادامه این نشست احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: ورود صندوق کارآفرینی امید و ارائه تسهیلات کم‌بهره و تسریع روند مرمت و بهره‌برداری از چند پروژه موفق، برای مالکین و سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی بافت‌های تاریخی ایجاد انگیزه و رغبت کرده است.
او اضافه کرد: در حال حاضر در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) ۱۱ بنای تاریخی به‌منظور ارائه خدمات با کاربری‌های گردشگری و صنایع‌دستی در حال مرمت و احیا است.
تجری خاطرنشان کرد: گلستان با برخورداری از اقلیم‌های گوناگون، ظرفیت‌های گردشگری و روستایی متنوع درزمینه سازه، پوشش، غذا، فرهنگ و .. داراست که این عامل موجب شده است اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان مورد استقبال گردشگران قرار گیرند.
او بیان کرد: در این استان ۹۲۰ روستا و ۱۳۰ بوم‌گردی فعال وجود دارد که نشان از ظرفیت بالای گلستان درزمینه ایجاد این نوع از اقامتگاه است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: از صندوق کارآفرینی امید تقاضای ادامه همکاری در تأمین منابع پروژه‌های در دست اقدام، واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های پیش رو را داریم تا بتوان از باقی ظرفیت‌های این استان و ایجاد چرخه خدمات گردشگری بهره لازم را ببریم.
نشست اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و حسین پهلوری مدیرعامل صندوق کارآفرینی استان در راستای همکاری‌های فی‌مابین درزمینه اجرا و اتمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای تأمین منابع احیا بناهای تاریخی استان گلستان با کاربری گردشگری

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .